تولید جدیدترین نوع ریل در ذوب آهن اصفهان

لست سکند

با وجود چالش‌های فراوان فرآیند تولید ریل، تا مرحله نورد، ذوب آهن اصفهان با بهره‌مندی از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه، به تولید این محصول دست پیدا کرد.

به گزارش کاماپرس، ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار اقدام به تولید ریل استاندارد ای‌ان 13674 کرده و در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار گرفت. به گفته منصور یزدی زاده، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، ریل زبانه سوزن جدیدترین نوع ریل تولیدی این مجموعه بوده و به دلیل نقش مهم آن در خطوط ریلی کشور، کلید توسعه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود.

همچنین ذوب آهن اصفهان در خصوص سایر تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور نیز اقداماتی صورت داده است. این مجموعه در خصوص تولید محصولات ذکر شده نیز با راه آهن جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی داشته تا از این طریق، چنین تجهیزاتی تولید شوند.

ذوب آهن اصفهان امکان تولید ریل 120 متری را داشته و نیازمند آگاهی از برنامه توسعه راه آهن کشور به منظور تولید ریل‌های طولانی‌تر بوده تا امکان تولید را داشته باشد. تحقیقات در خصوص تولید ریل در داخل کشور 20 سال طول کشیده ولی در حال حاضر ریل در داخل کشور تولید می‌شود. این محصولات برای پروژه‌های زیرساختی نصب شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم‌های همه جانبه به چنین دستاوردی رسیده و در حال حاضر ریل استاندارد این مجموعه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سال گذشته تاکنون، در یک بازه زمانی 12 ماهه، 900 کیلومتر ریل گذاری در خطوط راه آهن کشور انجام شده که این میزان 6/5 برابر معدل سال‌های گذشته است.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه معتقد به حمایت از صنعت حمل و نقل ریلی، به عنوان یک صنعت پاک و ایمن، بوده و نسبت به توسعه آن تلاش می‌کند. طبق اعلام یزدی زاده، مجموعه ذوب آهن در خردادماه یک محموله 60 هزار تنی ریل به مترو تهران بعلاوه ریل 54 یوآی‌سی تحویل می‌دهد.

دستاورد اخیر ذوب آهن

مجموعه ذوب آهن اصفهان در رویداد تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر، از لحاظ جهش تولید و بهره‌وری، به عنوان بنگاه برتر شستا، با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شاخص‌های کیفی جهش تولید، موفق به کسب نشان ممتاز شد.

در خصوص انتخاب بنگاه‌های برتر اقتصادی، شاخص‌های مهمی از جمله رشدهای مواردی مانند فروش، حاشیه سود ناخالص، مقداری تولید، صادرات و درآمد ارزی و مواردی از این قبیل مد نظر قرار گرفته است. این رویداد سوم خردادماه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد.

مرتبط با : ذوب آهن اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز