تولیدات داخلی نیاز به حمایت مردم و مسئولین دارد

صنایع غذایی گلها

برند گلها نامی آشنا میان مردم است و در طی سال های فعالیت خود تبدیل به برندی محبوب میان مردم تبدیل شده است.

به گزارش کاماپرس، این برند از سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را اغاز کرده است و در سال ۱۳۴۵ نسل دوم این مجموعه فعالیت خود را هماهنگ با شرایط جامعه و در مسیر حرکت از تولید سنتی محصولات به سمت صنعتی شدن آغاز کرد.

برندهای مردمی که به تولیدات داخلی مشغول هستند نیاز به حمایت دارند و این امر سبب رونق بازار می شود.

در ادامه گفت‌و‌گویی با مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی گلها داشته ایم که به شرح ذیل است.

مهدی کریمی‌تفرشی، مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی گلها  مطرح کرد: حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن چرخ صنعت، خودکفایی هر چه بیشتر کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی‌از جوانان و نیروهای تحصیلکرده و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بالطبع بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد و در این میان بنگاه‌های کوچک و زودبازده از بخش‌های بسیار مهمی‌است که فعال‌سازی و حمایت از آنها باید در دستور کار دولت و مسوولان قرار گیرد.

آریاک سفر

وی افزود: محصولات نهایی در صنایع غذایی ایران نسبت به محصولات دیگر کشورها رقابتی است، اما برای تعیین تراز جهانی شاخص‌هایی مانند بروز بودن فناوری تولید و نوع ماشین‌آلات نیز تاثیرگذارند.

در ایران محصولات صنایع غذایی به دلیل قدیمی‌بودن فناوری و ماشین‌آلات در تراز واقعی خود تعریف نشده‌اند که باید برای رسیدن به آن نقطه ماشین‌آلات و فناوری تولید را روزآمد کرد.

بی‌ارزش شدن پول ملی سبب ایجاد فساد شد

موضوع مهم دیگر در این صنایع مساله صادرات است؛ یک مجموعه صادراتی باید به این موضوع بیندیشد که به عنوان صادرکننده، باید روی ویژگی‌ها و کارآیی محصول خود، متمرکز شود و تشخیص دهد که این محصول چه نیازهایی را در بازار خارجی برآورده می‌کند. همچنین باید نقاط قوت و ضعف محصول خود را در مقایسه با محصولات رقابتی موجود شناسایی کنید. با این حال با افزایش شتابان نرخ ارز و بی‌ارزش شدن پول ملی اتفاق مهمی ‌که رخ داد فراهم شدن بستری عظیم برای فساد و سوءاستفاده سودجویان و اخلالگران بازار بود.

 تعادل در بازار ارز در دستور کار قرار گیرد

به گفته مدیرعامل گلها، ایجاد تعادل جدید در بازار ارز نیازمند مدیریت واردات و صادرات به شکل همزمان است. قدر مسلم این است که صدور بخشنامه‌های ممنوعیت صادراتی برای فرآیند صادرات ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند و التهابی در فضای بازارهای بین‌المللی برای ایران به‌وجود می‌آورد.  تنها راه کنترل این اوضاع نابسامان نظارت جدی دولت با ابزارهایی مانند ابزار مالیات بر ارزش افزوده، کنترل قاچاق و ابزارهای مرتبط با صادرات و واردات است که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند.

خرید نقدی مواد اولیه از اصلی ترین مشکلات تولیدکنندگان

افزایش هزینه‌‌های تولید، کاهش حاشیه سود و کاهش توان رقابتی، کمبود سرمایه در گردش بنگاه‌ها، اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی از مهم‌ترین تاثیرات نوسانات نرخ ارز در اقتصاد کشور است. در چنین شرایطی، تولیدکنندگان نیز ملزم به خرید نقدی مواد اولیه هستند که به‌دلیل حجم بالای نیاز آنها با مشکل مواجه می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز