توقف موقت صادرات الکل

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از راه‌اندازی خط بسته‌بندی الکل در این شرکت و همچنین توقف موقت صادرات الکل به منظور تامین نیاز بازار خبر داد.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در حاشیه مراسم افتتاح خط بسته‌بندی الکل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: الکل طبی تولیدی در کارخانه الکل رازی به دلیل برخورداری از استانداردهای جهانی قابلیت صادرات دارد اما با هدف تامین نیاز داخلی کشور، صادرات فعلا صورت نمی گیرد و جهت عرضه داخلی در اختیار سازمان های متولی قرار داده می شود.

عبدعلی ناصری اظهار کرد: کارخانه خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تولید می کند و بزرگترین واحد تولید الکل ایران محسوب می‌شود. از این کارخانه روزانه ۱۲۰ هزار لیتر الکل طبی از ملاس نیشکر استحصال می‌شود.

وی افزود: راه اندازی خط بسته‌بندی الکل با هدف تامین نیاز استان خوزستان و کشور به الکل و مواد ضدعفونی کننده انجام شد تا در این شرایط ویژه جامعه و افزایش شیوع ویروس کرونا، یاری گر واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده باشد و الکل طبی مورد نیاز این واحدها را تامین کند.

در مراسم افتتاح خط بسته‌بندی الکل استاندار خوزستان نیز اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر پس از برگزاری ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا و بر اساس مصوبات این ستاد خط بسته‌بندی الکل را در سریع ترین زمان راه اندازی کرد.

آریاک سفر

غلامرضا شریعتی با اشاره به اهمیت راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در خوزستان، گفت: راه اندازی خط بسته ‌بندی الکل از این جهت اهمیت دارد که الکل را در بطری یک و پنج لیتری و اندازه های دیگر بسته بندی می شود و روند عرضه به بازار را تسهیل می نماید.

وی با بیان اینکه خوزستان تولید کننده اصلی الکل طبی در کشور است، بیان داشت: استان خوزستان بیشترین الکل طبی کشور را تولید می کند و تنها در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر، ۴۰ میلیون لیتر الکل در سال تولید می شود.

استاندار خوزستان افزود: تا پیش از راه اندازی واحد بسته بندی الکل در شرکت توسعه نیشکر، الکل ها به صورت عمده توزیع می شد و امکان اینکه به منظور ضدعفونی سریع در اختیار مردم قرار بگیرد کم بود که با افتتاح این واحد، این مشکل برطرف گردید.

شریعتی با اشاره به ظرفیت دو خط بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر تصریح کرد:  این دو خط بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر در هر ساعت بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۶۰۰ بطری الکل بسته بندی می کند و ظرفیت بسته بندی بیش از ۵۰ هزار لیتر الکل را در روز دارد.

وی با اشاره به عرضه این الکل ها در داروخانه ها ، افزود: الکل های بسته بندی شده با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو به منظور ضدعفونی با سرعت به بازار عرضه خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: آنچه در توان ما باشد انجام می‌دهیم تا سلامت را به جامعه بازگردانیم .

مرتبط با : توسعه نیشکر و صنایع جانبی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز