توصیه هایی برای بارگذاری سریع تر سایت

بارگذاری سریع سایت

بی شک نمایش سریع‌تر سایت، یکی از فاکتورهای مهم سئو و همچنین راهی برای فراهم آوردن تجربه کاربری (UX) دلچسب برای بازدیدکنندگان است. قرار نیست همه مثل شما اینترنت پرسرعت داشته باشند و سایتتان را در کسری از ثانیه ببینند!

به گزارش کاماپرس، پس از صرف زمان و هزینه بالاخره سایت شما رونمایی شده است و به دنبال بازدیدکنندگان جدید و مشتریان ثابت برای آن هستید نکته حیاتی اینجاست که فقط چند ثانیه فرصت دارید تا در اولین تجربه ورود به سایت‎تان نظر بازدیدکنندگان را جلب کنید؛ لحظه ای را تصور کنید که ثانیه‌ها به سرعت سپری می‌شوند و مخاطب از همه جا بی‌خبر هنوز چیزی از وب سایت شما را نمی‌بیند، احتمالاً زیرلب ناسزایی می‌گوید و پنجره مرورگر خود را می‌بندد و یا به سراغ یک سایت دیگر می‌رود. منتظر خبر بدتری از این بودید؟! هر چقدر هم سایت شما زیبا و جذاب باشد، اگر دیر نمایش داده شود ، قطعاً شما تنها بازدیدکننده ثابت وب سایت‎تان خواهید بود.

یکی از تاثیر گذارترین مباحث در ارائه تجربه کاربری بهتر و همچنین افزایش نرخ تبدیل‌ در وب سایت، سرعت بارگذاری است. می توان گفت که سرعت بارگذاری وب سایت رابطه مستقیمی با موفقیت یا شکست آن وب سایت دارد. حال سوال این است اگر سرعت سایت پایین باشد، چگونه سرعت وب سایت را افزایش دهیم؟ در این مطلب با ابزارهای تست سرعت سایت و تاکتیک های تاثیرگذار در افزایش سرعت سایت آشنا خواهید شد، پس با ما همراه شوید.

چرا سرعت بارگذاری سایت مهم و تاثیرگذار است؟
بر اساس تحقیقات انجام شده، تاخیر یک ثانیه ای در زمان بارگذاری سایت می تواند منجر به کاهش آمار فروش، نرخ تبدیل، بازدید از صفحات سایت و همچنین رضایت مشتریان شود. پس اگر افزایش بازدید و رضایت کاربران برایتان اهمیت دارد، باید هر میلی ثانیه در سرعت بارگذاری سایت برایتان اهمیت داشته باشد. بحث افزایش سرعت، از جمله مباحث تکنیکال سئو است. اگر می خواهید در رتبه بندی سایت ها توسط گوگل رتبه خوبی داشته باشید، فاکتور سرعت وب سایت را جدی بگیرید. سایت هایی که سرعت پایینی دارند، طبق الگوریتم کافئین گوگل، امتیاز منفی گرفته و جریمه خواهند شد. برای این منظور لازم است سرعت وب سایت را افزایش دهید تا بتوانید رتبه خوبی را کسب کنید.

ابزارهای تست سرعت سایت
ایسنا در گزارشی افزود: همان طور که گفته شد، سرعت بارگذاری سایت برای مدیران وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزارهای متنوعی برای تست سرعت سایت در اختیار مدیران وب سایت ها قرار می گیرد تا بتوانند میزان سرعت سایتشان را بسنجند. یکی از ابزارهای رایگان که در اختیار مدیران سایت قرار دارد، website speed test است. این ابزار که مخصوص وب سایت وردپرسی است، سرعت بارگذاری سایت، تعداد درخواست ها و سایز صفحه سایت را در اختیار مدیران قرار می دهد.
از ابزارهایی که توسط گوگل جهت تست سرعت سایت راه اندازی شده، PageSpeed Insights است. این ابزار علاوه بر اینکه سرعت را نمایش می دهد، راه کارهایی جهت بالا بردن سرعت وب سایت را در اختیار مدیران قرار می دهد. ابزار sitechecker نیز برای سنجش سرعت و راه های بهبود سرعت وب سایت راه اندازی شده است. یکی از محبوب ترین ابزارهای سنجش سرعت سایت، Gtmetrix است.

آریاک سفر

راه کارهای افزایش سرعت پس از تست سرعت سایت
راه کارهای متنوع و گسترده ای برای افزایش سرعت سایت، پس از انجام تست سرعت سایت وجود دارد که در اینجا برخی از مهمترین و ساده ترین راه حل ها را بررسی خواهیم کرد. بهترین روش برای بالا بردن سرعت، بهینه سازی تصاویر است. شما لازم است با بهینه سازی تصاویر، حجم صفحات سایت را کاهش دهید تا با سرعت بیشتری بارگذاری شوند. برای این کار سعی کنید تصاویر از حد نیاز بزرگتر نباشند و همچنین قبل از بارگذاری سعی کنید تصاویر را فشرده سازی کنید.

در سایت هایی که تصاویر و ویدئوهای زیادی قرار است بارگذاری شود، از lazy load استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه تمامی تصاویر و ویدئوهای موجود در صفحه به صورت همزمان بارگزاری نخواهند شد، تنها فایل هایی متناسب با بخش قابل رویت صفحه بارگزاری می شوند. با اسکرول رو به پایین، سایر تصاویر و ویدئوها بارگذاری خواهند شد.
فایل‌های javascript ،css ، html را با استفاده از Gzip فشرده کنید تا 70 درصد از حجم فایل ها کاهش پیدا کند. وب سایت هایی که از سراسر جهان بازدیدکننده دارند می توانند از CDN استفاده کنید. فعال کردن CDN موجب می شود تا اطلاعات در سرورهای سراسر دنیا ذخیره شوند. بنابراین برای هر کاربر، اطلاعات از نزدیکترین سرور بارگذاری می شود، با این وجود سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا می کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آرمانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز