توصیه امارات به خلبان‌ها: مرخصی بدون حقوق بگیرید

امارات

بحران کرونا دامن شرکت هواپیمایی امارات را هم گرفت. این شرکت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و بسته شدن بسایری از مرزهای هوایی کشورها خلبانان و خدمه خود را به مرخصی بدون حقوق فرستاد.
به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگترین و فعال‌ترین ایرلاین های بین‌المللی جهان به شمار می‌رود، به تازگی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای مسافران برای سفرهای هوایی، از تمامی خلبانان و خدمه پروازی خود درخواست کرده که مرخصی بدون حقوق بگیرند. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین رقبای آن، قطر ایرویز، در هفته جاری حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل خود را به علت کاهش شدید سفرهای هوایی و گسترش ویروس خطرناک کرونا تعدیل نیرو کرده بود.این ایرلاین اماراتی مستقر در دبی هر ساله میلیون‌ها مسافر را به مقاصد بین المللی مختلفی در سراسر جهان جا به جا و منتقل می‌کرد ولی حالا به نظر می رسد که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس خطرناک و مرگبار قرار گرفته و تمامی خطوط هوایی خود را به حالت غیرفعال و تعلیق در آورده است.این هواپیمایی همچنین به تمامی پرسنل خود اعلام کرده که شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا بزرگترین بحران و چالش آن در سال‌های گذشته به شمار می رود.
رویترز در این خصوص نوشته است: صنعت هوانوردی و توریسم برای اقتصاد امارات متحده عربی بسیار حیاتی است، چراکه این کشور علی‌رغم سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از ذخایر غنی نفت و گاز برخوردار نیست و تقریبا می‌توان گفت که چرخ اقتصاد آن با توسعه گردشگری و سودآوری ایرلاین‌ها به گردش در می‌آید. طبق آمار منتشر شده در مارس ۲۰۱۹ میلادی، شرکت هواپیمایی امارات بالغ بر ۲۱ هزار نفر خدمه پروازی و ۴۰۰۰ نفر خلبان را به استخدام خود درآورده است.امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرده بود که مرزهای خود را به روی تمامی مسافران خارجی به غیر از شهروندان اماراتی و دیپلمات‌ها خواهد بست.

آریاک سفر
مرتبط با : هواپیمایی امارات
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز