توصیه‌های کلیدی برای خرید کالا از چین

لست سکند

چین به عنوان یکی از دو اقتصاد بزرگ دنیا، یکی از کشورهایی است که بیشترین واردات ایران را تامین می‌کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از علی والا، در دو ‌ماه نخست سال‌۱۴۰۱،چین با دو‌میلیارد و ۱۱۷‌میلیون دلار، ۲۶‌درصد محصولاتی که به ایران وارد شد را تامین کرد. سهم این کشور از کیک واردات ایران بیش از کشورهایی مانند ترکیه، هند و روسیه بود. شرکت‌های ایرانی که قصد دارند از چین مواد اولیه، ماشین‌آالات یا محصولات نهایی را وارد کنند باید به برخی نکات توجه کنند.

در ادامه به 8 نکته کلیدی اشاره شده است؛

1- بازار چین بسیار بزرگ است و شرکت‌های مختلف محصولات مشابه تولید می‌کنند. بهتر است در زمان سفارش کالا، پیشینه شرکت‌ها و کیفیت محصولات آنها را با دقت بیشتری بررسی کنید. به محض مواجه شدن با اولین شرکت و اولین محصول، خرید نکنید.

2- درباره کانال انتقال وجه و هزینه‌های اضافه‌ای که انجام تراکنش‌های بین‌المللی دارد، حتما دقت نظر کافی را به خرج دهید. گاهی هزینه‌های اضافه انتقال وجه بیش از حدی است که شما تصور می‌کردید.

3- تلاش کنید محصولی را که می‌خرید، قبل از ارسال به ایران چک و بررسی کنید.

راز آسمان پایتخت

واردات کالا از چین-کاماپرس

4- با اینکه محصولات چینی از نظر قیمت در مقایسه با محصولات سایر کشورها ارزانتر است اما نباید قیمت را تنها ملاک ارزیابی خود قرار دهید. چراکه گاهی ارزان بودن قیمت، دردسرهای دیگری همچون کیفیت پایین محصولات، بسته‌بندی نامناسب برای حمل بین‌المللی، نداشتن استانداردها و تضمین‌های حداقلی و … را نیز به دنبال دارد.

5- فرایند بارگیری و حمل محصول از کارخانه تا بنادر چین و همچنین از بنادر چین تا گمرک‌های ایران نیز موضوع بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

6- یکی از شا‌ه‌کلیدهای خرید موفق از بازار چین، عقد قرارداد با طرف چینی و همچنین شرکت حمل و نقل است.

7- بیمه محصولاتی که خریداری شده‌اند، خیال شما را از بابت آسیب‌های احتمالی کالا راحت می‌کند. برای صدور بیمه‌نامه معتبر باید نسبت به قوانین بیمه آگاهی داشته باشید.

8- تا حد امکان واسطه‌ها را از فرایند خرید محصول حذف کنید. وجود واسطه‌های زیاد در ایران، دبی و چین می‌تواند قیمت تمام‌شده را برای شما بالا ببرد.

با توجه به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌هایی که خرید محصول از بازار چین دارد، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران متخص و باسابقه و معتبر کمک بگیرید.

شرکت علی والا که به صورت همزمان در چین و ایران فعالیت می‌کند و در هر دو کشور، دفتر و نیروی مقیم دارد، می‌تواند در زمینه تامین کالا و خرید از بازار چین به صنعتگران و بازرگانان ایرانی خدمات و مشاوره ارایه دهد. این شرکت توانایی دارد کالا را از کارخانه‌های چین خریداری کرده و در انبار خریداران ایرانی تحویل دهد. قیمت مناسب، حمل و نقل مطمئن، ضمانت‌نامه‌های معتبر و سهولت دسترسی از جمله مزیت‌های این شرکت است.

علی‌والا قبل از خرید محصول، شرکت‌های فروشندۀ چینی را اعتبارسنجی می‌کند و پس از مراجعه حضوری به کارخانه ثبت سفارش را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : علی والا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز