توسعه همکاری ایران با هیوندای نهایی شد؟!

خودروسازی هیوندای اعلام کرده در صورت رفع تحریم‌ها بار دیگر در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد. به گفته سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، شرکت هیوندای در انتظار لغو تحریم‌ها است تا علاوه بر فعالیت در کشور، در کرمان موتور مجددا سرمایه گذاری داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سال 1397 و با آغاز تحریم‌ها خروج شرکای خودروسازی کشور رقم خورد. این خروج از یک طرف باعث حذف برخی شرکت‌های خودروساز خصوصی شد و از طرفی نیز توقف تولید بسیاری از محصولات خودرویی روز دنیا را در برداشت. اما اکنون برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی منتظر لغو تحریم‌ها هستند تا بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرند. یکی از این شرکت‌ها هیوندا است و به گفته فیروزی حتی برنامه توسعه همکاری با این شرکت نهایی شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نحوه همکاری کرمان موتور و هیوندای

فیروزی در گفت و گو با دنیای اقتصاد بیان کرده که پارتنر اصلی کرمان موتور در دوران غیرتحریم شرکت هیوندای کره بود. کرمان موتور در دوران برجام کار با هیوندای را تا جایی پیش برد که بین 40 تا 45 درصد اعم از قطعات و وسایل صندلی، اگزوز، مجموعه شیشه، باتری و لاستیک را در داخل تامین کرد.

آریاک سفر

روش کار هیوندای نسبت به تویوتا و فولکس آسان‌تر و بهتر است. این مجموعه در صورتی که به شرکتی مجوز ساخت داخل قطعه‌ای از محصولات خود را بدهد، تنها با دریافت مبلغی به عنوان حق دانش فنی، همه اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز را در اختیار مجموعه متقاضی قرار خواهد داد.

عمده سخت گیری قطب خودروسازی کره جنوبی

البته این شرکت سخت گیری‌های ویژه‌ای روی تولید قطعات دارد و به راحتی مجوز کاری را صادر نمی‌کند. زمانی که کرمان موتور با هیوندای کار می‌کرد، گاهی قطعات از لحاظ کیفیتی مورد تایید این شرکت نبود و برگشت می‌خورد. حساسیت‌های هیوندای برای مونتاژ قطعات و ابزار در کشور دیگر به طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌شود. تیپ اول قطعاتی مانند لاستیک و باتری است که هیوندای خیلی روی آن‌ها حساسیت ندارد و معمولا استاندارد ملی کشور میزبان را قبول می‌کند. تیپ دوم به قطعات تزئینی مثل شیشه و سپر مرتبط است که حساسیت هیوندای روی این مورد بیشتر از قبلی است.

اما بیشترین حساسیت و سخت گیری هیوندای به تیپ‌های سوم و چهارم مربوط می‌شود. این تیپ‌ها شامل قوای محرکه و ایمنی هستند و هیوندای روی این موارد حساسیت زیادی دارد. شدت حساسیت این شرکت روی موارد آخر به اندازه‌ای است که گاهی این مجموعه به صورت رندوم قطعات مونتاژ داخل را انتخاب می‌کرد و برای انجام تست به کره جنوبی می‌فرستاد.

انتهای پیام

مرتبط با : هیوندای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “توسعه همکاری ایران با هیوندای نهایی شد؟!

  1. حمید بهرامیان گفته:

    امیدوارم. این تحریم های لعنتی برداشته بشه ، تا مردم ایران بتوانند مثل دیگر مردم دنیا ، از حداقل های دنیای امروز بهره مند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز