توسعه معادن و فلزات؛ بزرگترین هلدینگ معدنی کشور

سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در زنجیره فولاد، بزرگترین هلدینگ معدنی کشور محسوب می‌شود که با ارزشی بیش از 39 هزار میلیارد تومان، یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی است. سرمایه‌گذاری در بخش‌های استخراج‌ کانی‌های فلزی و فلزات اساسی معادل ۹۰ درصد ترکیب دارایی‌های این شرکت را در سال 99 تشکیل داده است. همچنین ۸۰ درصد دارایی‌های آن مرکب از سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده که بیشترین سرمایه گذاری شرکت در زنجیره سنگ آهن و فولاد متمرکز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع معدنی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این شرکت به تازگی فعالیت خود را در حوزه مس هم آغاز کرده است و با مشارکت هلدینگ زرین، به معادن سرب و روی و فرآوری این محصولات هم قدم گذاشته است. در ادامه این مطلب با پیشینه این شرکت، فعالیت‌ها و اهداف آن بیشتر آشنا خواهید شد؛

حرکت در جهت پیشرفت سرمایه‌گذاری در معادن

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات -سهامی عام- در ۵ اسفند ماه ۱۳۷۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. این شرکت در زمینه تأسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مادی و سرمایه‌گذاری در انواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کند.

همچنین کلیه فعالیت‌های مالی و اعتباری در داخل کشور و کلیه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه‌ریزی و بودجه بندی و تامین منابع مالی بازاریابی و طراحی سیستم‌های مدیریتی را نیز انجام می‌دهد. هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به صورت مشارکتی و قبول و اعطای نمایندگی را نیز جزء فعالیت های خود قرار داده است.

آریاک سفر

این شرکت در نظر دارد تا سال ۱۴۰۴ به برترین شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

عملکرد ومعادن در بورس اوراق بهادار

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال ۱۳۷۷ به عنوان شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و هم اکنون سهام این شرکت تحت نماد «ومعادن» مورد معامله قرار می‌گیرد. شرکت فولاد مبارکه با ۲۳ میلیارد ریال سهم, ۴۲ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و در واقع بیشترین سهام نماد ومعادن متعلق به شرکت فولاد مبارکه است.

موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک پاسارگاد از دیگر سهامداران این شرکت هستند. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران و گروه مالی ملت، شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور هرکدام یک درصد از سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را در اختیار دارند. گفتنی است که ارزش بازار این سهام ۹۸۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

طرح‌های توسعه ومعادن

از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات میتوان شرکت کاوند نهان زمین را نام برد؛ هدف اصلی از این طرح، ایجاد اشتغال و توسعه در منطقه محروم راور کرمان است. این کارخانه قادر خواهد بود در فاز نخست با احداث دو کوره ۷۰ هزار تن درسال «بریکت سرده آهن» تولید کند که در زمان تکمیل فاز نخست و احداث کوره سوم، این مقدار به تولید ۱۰۵ هزار تن در سال خواهد رسید.

شرکت صنایع فولاد کردستان از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت است که با هدف تولید و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در شهرستان بیجار و کارخانه ذوب و فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در شهرستان قروه در سال ۹۷ به ثبت رسید.

همچنین میتوان به صبا امید غرب خاور میانه، پویا انرژی نگین سبز، فولاد خراسان و فولاد و آهن سرمد ابرکوه را نیز می‌توان به عنوان پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اشاره کرد.

امیرحسین نادری با مدرک دکتری و به نمایندگی شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان، مدیر عامل این شرکت است. رضا یزدخواستی ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده دارد و محمد کشانی، مجتبی کباری و رشید اسماعیلی دیگر اعضای هیئت مدیره این شرکت هستند.

مرتبط با : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز