تهران شنبه تعطیل است؟

لست سکند
پس از انتشار اخبار مربوط به تعطیلی پایتخت مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
به گزارش کاماپرس، افزایش آلودگی هوا در تهران طی روزهای گذشته منجر به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا شد. اما این کمیته مصوبه‌ای درباره تعطیلی پایتخت نداشت. مجتبی مرادی نوروزی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران نیز خبر تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه را تکذیب کرد و گفت: در کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی مطرح شده که یکی از موارد آن تصمیم‌گیری در مورد وضعیت تعطیلی در صورت پایداری هوا است.
مرادی از مردم درخواست کرد اخبار مربوط به تعطیلی پایتخت و آلودگی هوا را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

تهران زیر بار آلاینده‌ها

شایعه تعطیلی پایتخت در حالی منتشر شد که از روز چهارشنبه گذشته تهران، زیر بار آلاینده‌های جوی قرار داد. اداره کل هواشناسی استان تهران، دو روز پیش اعلام کرد که در روزهای سوم، چهارم، هفتم و هشتم آذرماه با افزایش پایداری جو، افزایش انباشت آلاینده‌های جوی نیز در پیش خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور نیز ادامه آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور خبر داد. صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶آذر ‌ماه) قسمتی ابری و غبار محلی در اواسط روز وزش باد و اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۷ آذرماه) نیمه ابری به تدریج غبار محلی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در گیلان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، برخی نقاط خوزستان، چهار و محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب لرستان، شمال فارس، جنوب غرب اصفهان، شنبه در شمال کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت، درباره وضعیت بارش‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط برای رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت در کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان مهیا است.

ورزش در فضای باز ممنوع

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز از متوقف شدن فعالیت ۱۲۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی در بوستان‌های پایتخت به دلیل تشدید آلودگی هوا خبر داد. این تعطیلی که از دیروز آغاز شده تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. فرشید اسحاقی با بیان اینکه این تصمیم به دنبال اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مبنی بر خطرناک بودن وضعیت آلودگی هوا برای تمامی گروه‌های سنی اتخاذ شده است، افزود: توصیه می شود شهروندان تهرانی تا بهبود وضعیت آلودگی هوا، از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز خودداری کنند.
انتهای پیام
راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز