تهران در آستانه تعطیلی دوباره

لست سکند

این بار پای کرونا در میان نیست، داستان قدیمی آلودگی هوا ممکن است دوباره باعث تعطیلی شهر تهران شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از تعطیلی های کرونایی ممکن است این بار تهران به یک دلیل آشنا و همیشگی تعطیل شود. آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها در شب گذشته روی شاخص ۱۷۵ ایستاد. یعنی کیفیت هوا برای گروهها ناسالم اعلام شد. به همین دلیل استاندار تهران از ارائه پیشنهاد تعطیلی به دولت درصورت تداوم آلودگی هوا خبر می دهد.

انوشیروان محسنی بندپی در این باره می گوید:« شب گذشته حدود ساعت ۸ یا ۹ شب غلظت آلاینده هوا به طور میانگین شاخص ۱۷۵ را نشان می داد یعنی کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شد. هفته آینده نیز پایداری هوا ادامه خواهد داشت و اگر وضعیت بدتر شود پیشنهاداتی از جمله تعطیلی های یکی دو روزه موقت به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شده است تا در آن شرایط این اقدامات انجام شود.»

فعالیت کامیونهای با عمر بالای ۲۰ سال ممنوع

راز آسمان پایتخت

استاندار تهران در ادامه به ایسنا می گوید:« در همین راستا براساس بررسی شرایط موجود همه فعالیت های ساختمانی که باعث انتشار ذرات معلق در هوا می شوند متوقف خواهند شد و فقط در موارد استثناء با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری تهران می توانند این پروژه ها فعالیت کنند. همچنین علاوه بر منع تردد شبانه که در حال اجرا است عبور و مرور و فعالیت کامیونهای با عمر بیش از ۲۰ سال ممنوع است. »

محسنی بند پی با تاکید به این که در کلانشهر تهران براساس پایش شهرداری تهران ۱۰ تا ۱۲ درصد سهم آلایندگی مربوط به موتورسیکلتها است ، در ادامه می گوید:« همه دستگاه های دولتی و شرکتها و صنوفی که موتورسیکلتها را به کار می گیرند باید این دستگاه ها را ملزم به داشتن برگه معاینه فنی کنند. پلیس راهور ، پلیس اماکن ومحیط زیست نیز باید از سه میلیون موتورسیکلت سواری که حدود نیمی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند برگه معاینه فنی را دریافت کنند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز