تنش در بازار ارزی؛ فنر نرخ دلار از جا پرید!

دلار با صعودهای جزئی، همچنان مرزهای قیمتی بالاتر را پشت سر می‌گذارد. این ارز خارجی پر اهمیت در هفته گذشته از دو مقاومت مهم 27 هزار و 300 تومانی و سپس 27 هزار و 800 تومانی گذشت و اکنون در محدوده 27 هزار و 841 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گویا هنوز نقش برجام و تنش‌هاس سیاسی موثرترین عامل بر روی قیمت دلار است. فعالان بازار ارز معتقدند که شکست مقاومت‌های بازار دلار در سایه اخبار سیاسی صورت گرفت که احتمال بالا رفتن تنش‌های بین ایران و غرب را پیش بینی کرده بود. حتی فضای سیاسی بین المللی علیه ایران به قدری از هفته گذشته ملتهب شده که برخی رسانه‌ها از احتمال بیانیه دادن کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند. به نظر جوسازی نوسان گیران درباره اخبار برجامی موجب ادامه روند صعودی قیمت دلار خواهد شد.

تحلیلگران فنی از قبل پیش بینی کرده بودند که در صورت صعود نرخ ارز خارجی بالای 27 هزار و 800 تومان طی امروز، امکان صعود قیمتی آن تا مرز 28 هزار و 300 تومانی هم وجود دارد.

آریاک سفر

آیا بازار سیاه دلار در هرات شکل گرفته است؟

دلار هرات تا ظهر امروز روی قیمت 27 هزار و 610 تومانی معامله می‌شد که کمی از قیمت دلار در بازار داخلی کمتر بود. اخبار بین المللی نشان دهنده اقدام طالبان در محدود کردن معاملات برون مرزی دلار است. برخی تحلیلگران معتقدند این مسئله باعث افزایش تقاضای دلار در بازار هرات شده و زمینه خروج دلار را از بازار مشهد به وجود آورد.

اما با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار هرات پایین‌تر از قیمت این ارز در بازار داخلی است، احتمالا فعالان بازار تمایلی برای خارج کردن دلار از ایران به سمت بازار هرات ندارند. مگر اینکه محدودیت‌های ایجاد شده باعث شکل گیری بازار سیاه دلار در هرات شده باشد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تنش در بازار ارزی؛ فنر نرخ دلار از جا پرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز