تمدید فرصت ارائه تسهیلات خانه دار شدن

بانک مسکن که در در سال 1399 طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را به منظور اجرای طرح خانه‌دار شدن گروه‌های مختلف جامعه راه اندازی کرده بود، حالا اعلام کرده که این طرح، با عنوان طرح 82، تا پایان تیرماه سال جاری تمدید شده است. متقاضیان تا پایان زمان ذکر شده فرصت خواهند داشت، درخواست خود را به منظور بهره‌مندی از تسهیلات خرید مسکن از اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن ثبت کنند.

به گزارش کاماپرس، طرح دریافت تسهیلات بدون سپرده مسکن، هم‌زمان با سال‌روز تاسیس بانک مسکن، 25 دی ماه سال گذشته، در دستور کار تمامی شعب این بانک قرار گرفت. این تسهیلات در قالب نیمی از مبلغ تسهیلات مذکور از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و باقی مانده از محل منابع بدون سپرده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در واقع افراد متقاضی، به منظور دریافت نیمی از تسهیلات باید اوراق خریداری کنند. حداکثر مبلغ این تسهیلات در مراکز استان، برای خرید فردی، 80 میلیون تومان و برای زوج‌ها 160 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ در شهرستان‌های استان برای خرید انفرادی، 60 میلیون تومان و برای زوجین 120 میلیون تومان اعلام شد. نرخ سود تسهیلات ذکر شده در حال حاضر 18 درصد بوده و مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده حداکثر 60 ماه تعیین شده است.

همچنین در صورتی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملکی در مرکز استان تهران حداکثر 25 سال سپری شده، فرد متقاضی خرید واحد مسکونی جدید مشمول تسهیلات 100 میلیون تومانی می‌شود. متقاضیان از این 100 میلیون تومان باید 50 میلیون تومان از آن را اوراق خریداری کرده و مابقی را بانک مسکن از محل بدون سپرده پرداخت می‌کند.

آریاک سفر

اقدام جدید بانک مسکن برای انبوه سازان

بانک مسکن سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران و کلان شهر‌ها را به مبلغ 450 میلیون تومان افزایش داده و از فروردین ماه آن را به کلیه شعب خود ابلاغ کرد. این بانک برای امسال پرداخت 70 هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن را در نظر دارد. سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن این بانک برای انبوه سازان که از فناوری‌های نوین استفاده کرده، 250 میلیون تومان بود. این مبلغ نسبت به سال 1398 بیش از 35 درصد رشد داشت.

همچنین امسال وام نوسازی بافت فرسوده به 300 میلیون افزایش پیدا کرده است. نرخ سود تسهیلات پرداختی نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار معادل 18 درصد بوده و در این خصوص بانک مسکن تابع تصمیمات شورای مذکور است. طبق گفته محمدحسن علمداری، عضو هیئت مدیره بانک مسکن، این نرخ تنها با کاهش نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول امکان کاهش دارد.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز