تلاش آمریکا برای خرید رادارهای سامانه موشکی اس 400 از ترکیه

لست سکند

پنتاگون قصد دارد رادارهای روسی S-400 را از آنکارا خریداری کند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Voennoe Delo، نشریه Bulgarian Military در گزارشی اعلام کرد ، وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد رادارهای سیستم پدافند هوایی S-400 را برای ساخت پدافند هوایی خود از ترکیه خریداری کند.
طبق گزارش این نشریه بلغاری، پنتاگون قصد دارد سیستم های دفاع هوایی روسیه را از هر کشوری که این سیستم ها را در خدمت دارد خریداری کند. این در حالی است که انتخاب برای امریکا محدود است زیرا تنها می تواند این رادارها را از چین یا ترکیه تهیه کند. از آنجا که این پیشنهاد برای چین جالب نیست ، ایالات متحده تنها یک گزینه دارد – معامله با شریک خود در ناتو.
در عین حال ، برای ایالات متحده این موضوع مهم است که بتواند سیستمی جهت مقابله با سیستم های دفاع هوایی روسیه ایجاد کند نه اینکه از آنها کپی برداری نکند.
“آمریكا به S-400 نیاز دارد تا بیاموزد كه چگونه جنگنده های پنهانكار خود را ایمن نگه دارد. این نشریه می نویسد ، رادار S-400 تنها دلیلی است كه ایالات متحده می خواهد این سیستم را خریداری كند.
پیش از این گزارش شده بود که پس از دستیابی ترکیه به سامانه های S-400 از روسیه در پایان سال گذشته ، پنتاگون موافقت کرد که با آنکارا در مورد سیستم پدافند هوایی S-400 تبادل اطلاعات داشته باشد. در عین حال ، شرط مهم ترکیه برای انجام این کار جلوگیری از تحریم ها و بازگشت این کشور به برنامه توسعه جنگنده های F-35 است.
کارشناسان بلغاری اظهار داشتند که رادارهای به دست آمده می توانند پایه و اساس سیستم های دفاع هوایی و موشکی آینده آمریکا باشند.
یک کارشناس روسی در خصوص این خبر گفت: بلغارها واقعاً نمی فهمند که در مورد چه چیزی صحبت می کنند. در مورد صادرات اسلحه همیشه کشورها سعی می کنند نخسه ساده شده سلاح های خود را به دیگر کشورها صادر کنند که در خصوص نسخه صادراتی اس 400 به ترکیه نیز این موضوع صدق می کند و آمریکایی ها به خوبی از این روند آگاه هستند.

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز