تفاوت کرم موی سر با سرم مو در چیست؟

لست سکند

هرچند داشتن موهای سالم و شاداب، آرزوی مشترک بسیاری از ما است؛ با این حال، همگی هم به خوبی می‌دانیم که این امر بدون پیش گرفتن روتین مراقبتی مناسب و تخصصی میسر نمی‌شود. اما معضل بزرگی که در این زمینه با آن روبرو هستیم، انتخاب محصول مناسب از میان هزاران نمونه مشابه است. برای مثال، بیشتر ما هنگام خرید نمی‌دانیم باید سرم مو را انتخاب کنیم یا کرم مو! در حالی که این دو محصول ضمن تفاوت‌های بنیادی که با یکدیگر دارند، مزایای مشابهی را برای مصرف کننده فراهم می‌آورند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کرم و سرم مو را بهتر بشناسید

سرم و کرم مو، هر دو در دسته محصولات پرطرفدار مراقبت از مو قرار می‌گیرند. اما عملکرد مشابه آنها، ممکن است بسیاری از ما را گمراه نماید. اینجا است که در دو راهی انتخاب محصول مناسب قرار می‌گیریم. در چنین شرایطی، بهتر است با ساختار بنیادی هر یک از محصولات و تفاوت‌های آنها آشنا شوید. سپس با توجه به جنس و نیازهای موی خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

همه چیز درباره سرم مو و عملکرد آن

سرم مو، محصولی حالت دهنده و محافظت کننده است که قوامی شبیه به روغن دارد. سرم‌ها از نظر ساختاری، حاوی ترکیبات سیلیکونی، روغن‌های مغذی و مرطوب کننده‌ها هستند. همچنین از نظر بسته بندی نیز، اغلب به صورت پمپی یا قطره چکانی عرضه می‌شوند و کاربری راحتی فراهم می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

سیلیکون به کار رفته در ساختار سرم مو، به محض تماس با تار موهای شما، لایه‌ای سطحی روی کوتیکول به وجود می‌آورد. این لایه محافظتی، از کوتیکول مو در برابر گرما، دهیدراتاسیون و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. از طرفی، روغن‌های مغذی به کار رفته در سرم، به عمق کوتیکول‌های مو نفوذ می‌نمایند و آنها را به خوبی تغذیه می‌کنند. همچنین، مانع از شکستن و خشکی تار موها می‌شوند و موخوره را نیز کنترل می‌نمایند.

برخی از انواع سرم‌ها، حاوی ترکیبات ویتامینه نیز هستند و فاز رشد موهایتان را تحریک می‌نمایند. آنها، گردش خون و در نتیجه انتشار مواد مغذی را در ناحیه فولیکولی و کوتیکولی بهبود می‌بخشند.

همه چیز درباره کرم مو و عملکرد آن

کرم‌های مو مانند سرم‌‌ها، در دسته محصولات حالت دهنده مو قرار می‌گیرند. کرم‌ها قوام بسیار بالایی دارند و از نظر فرمولاسیون، غنی از انواع مواد مغذی، ویتامین‌ها و کمپلکس‌های تقویت کننده هستند.کرم مو به خاطر غلظت بالای خود، معمولا به صورت کاسه‌ای و در بعضی موارد پمپی عرضه می‌شود.

این محصول، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد و به راحتی وارد ساختار کوتیکول‌ها می‌شود. به همین خاطر است که از نظر تقویت‌کنندگی، نقش بسیار موثری در روتین مراقبتی موها به عهده دارد. آنها، نرمی و لطافت خاصی به تار موها هدیه می‌دهند و در عین حال، جلوی وز یا بدحالت شدن آنها را می‌گیرند.

کرم مو برخلاف ساختار غنی که دارد، باعث ایجاد حس سنگینی روی موها نمی‌شود و در عین حال، حجم قابل قبولی به موهایتان می‌دهد. با استفاده از این محصول، موهایتان در تمام طول روز درخشان، لطیف و مرتب خواهند بود.

آشنایی با شباهت سرم و کرم مو

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، سرم و کرم، هر دو شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دو محصول به عنوان حالت دهنده مو عمل می‌کنند و به هیچ عنوان، باعث چسبندگی یا چرب شدن تار موها نمی‌شوند.
  • هر دو آنها، ظاهری صاف و مرتب به موهایتان می‌دهند و جلوی وز شدن، خشکی و آسیب مو را می‌گیرند.
  • سرم و کرم، قدرت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارند و مانع از دهیدراتاسیون مو می‌شوند.
  • اما زیاده روی در مصرف این دو محصول، احتمال آسیب موهایتان را افزایش می‌دهد. به همین خاطر، توصیه می‌شود روزی یک‌بار بیشتر از آنها استفاده ننمایید.

آشنایی با تفاوت سرم و کرم مو

تفاوت سرم و کرم مو، همان چیزی است که برای انتخاب محصول مناسب به دانستن آن احتیاج دارید. از جمله تفاوت‌های این دو محصول عبارتند از:

  • سرم‌ها، بیشتر حالت مایع دارند و زودتر از کرم مو تبخیر می‌شوند. علاوه بر این، قوام کمتری دارند و حالت مو را برای مدت کوتاه‌تری حفظ می‌نمایند.
  • کرم‌ها، فرمولاسیون بسیار مغذی‌تری نسبت به انواع سرم دارند. آنها علاوه بر تغذیه کوتیکول‌ها، فولیکول و ریشه مو را نیز تقویت می‌نمایند.
  • سرم‌ها را بهتر است زمانی که موهایتان مرطوب است استفاده نمایید. این امر، قدرت نفوذ و عملکرد سرم را بهبود می‌دهد. اما کرم‌ها را می‌توانید هر زمان که بخواهید روی موهای خشک یا مرطوب استفاده نمایید.

کدام‌ محصول برای شما بهتر است؟

حالا که با تفاوت و شباهت‌های اساسی سرم مو و کرم مو آشنا شده‌اید، می‌توانید محصول مناسب را برای مراقبت از موهایتان انتخاب نمایید.برای این کار، کافی است نیاز و مشکلات موی خود را بشناسید.

  • کرم مو، قدرت حجم دهندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به صورت چشمگیری حجم موهایتان را افزایش دهد. اگر موهای کم‌پشت و نازکی دارید، بهتر است روی کرم مو سرمایه گذاری کنید.
  • درصورتی که موهایتان مجعد و وزدار است، توصیه می‌شود روی قدرت ضد وز سرم‌ها حساب نمایید.
  • اگر موهایتان فر است و به دنبال محصولی برای حفظ حالت آنها هستید، کرم‌های مو بهترین گزینه هستند.
  • ساختار مغذی کرم مو، انتخابی عالی برای تقویت موهای آسیب دیده و ضعیف است.
  • افرادی که روزانه از حالت دهنده‌های حرارتی استفاده می‌کنند، می‌توانند از سرم‌ها برای محافظت از کوتیکول‌ موهایشان کمک بگیرند.
  • اگر موهایتان خیلی گره و موخوره دارد، سرم‌ها را برای روتین مراقبتی خود در نظر بگیرید.
  • کرم‌ها را می‌توانید پیش از استفاده از شامپو، روی موهایتان بمالید. این کار، از موهای شما در برابر مواد شیمیایی خشن موجود در شامپوها محافظت می‌نماید.

بسیاری از متخصصان، معتقدند که شما می‌توانید سرم و کرم مو را به صورت همزمان در روتین مراقبتی خود استفاده نمایید و از مزایای هر دو آنها  بهره‌مند شوید. برای این کار، توصیه می‌شود با پزشک متخصص یا مشاور حرفه‌ای زیبایی مشورت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : روژاشاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز