تعمیر و نگهداری تجهیزات پالایشگاه تهران در شرایط سخت تحریم

پالایشگاه تهران
لست سکند

پالایشگاه تهران شرکت پالایش نفت ایرانی است، که ظرفیت پالایش آن ۲۳۵ هزار بشکه در روز می‌باشد. این پالایشگاه در سال ۱۳۴٦ تأسیس شد و در حال حاضر مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبی و شمالی است، که تأسیسات آن در جنوب تهران مستقر می‌باشد

به گزارش کاماپرس، نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تهران به‌طور روزانه توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از طریق دو خط لوله ۲۴ و ۲۶ اینچ، از میدان نفتی مارون و میدان نفتی اهواز، واقع در استان خوزستان، تأمین می‌شود. پالایشگاه تهران در حدود ۱۵٪ از ظرفیت پالایشگاهی کشور را تشکیل می‌دهد و محصولات تولیدی آن شامل؛ ۱٪ بنزین، ۱۶٪ گازوئیل، ۳۰٪ نفت گاز، ۲۱٪ نفت کوره و ۵٪ سایر فرآورده‌های نفتی می‌باشد.

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش نفت تهران در گفت و گو با دنیای اقتصاد به تشریح دستاوردها و فعالیت‌های این واحد پرداخت. محمود نیکو در خصوص فعالیت و اقدامات کارگاه مرکزی گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزمره که سرویس‌دهی به کلیه واحدهای عملیاتی و تعمیراتی است، به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز عمل می‌کند که از شاخصه‌های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین‌آلات، بازگرداندن قطعات و تجهیزات معیوب به چرخه تولید، جلوگیری از بروز وقفه در روند تولید، حرکت در راستای کم‌کردن واردات از خارج و همچنین صرفه‌جویی ارزی است.
وی ادامه داد: کارگاه مرکزی با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص دارای قابلیت‌های بسیاری در امر تعمیرات تجهیزات و نهایتا تداوم و استمرار تولید در واحدهای عملیاتی است. بی‌شک تحریم‌های اقتصادی موجود به جهت کاهش و به صفر رساندن تولید توسط شبکه استکبار جهانی طرح‌ریزی شده که این موضوع، اهمیت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات و جلوگیری از خرابی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به انجام موفقیت آمیز و صددرصدی کارهای ارجاعی به کارگاه مرکزی در تعمیرات اساسی اخیر تصریح کرد: کارگاه مرکزی اداره تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران توانست در تعمیرات اساسی اخیر با رعایت کلیه الزامات ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی دستور کار ارجاع شده را با موفقیت انجام دهد. این مقام مسوول پیرامون افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات و پایش آن اظهار کرد: طراحی نرم‌افزار (پداک) پایگاه داده‌های ایمنی کارگاه توسط کارکنان کارگاه مرکزی جهت پایش عملکرد ایمن کارکنان و تجهیزات و انجام اصلاحات روی برخی تجهیزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهیز ایمنی جهت دستگاه گیوتین و جلوگیری از آسیب به اپراتور) از مهم‌ترین اقدامات کارگاه مرکزی در زمینه افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات است. رئیس کارگاه مرکزی در خاتمه اظهار کرد: این فعالیت‌ها در کنار ساخت و تولید و بازسازی صد‌ها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش کوچکی از وظایف در حال انجام کارکنان این واحد بوده که به‌صورت اختصار عنوان شده است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : شرکت پالایش نفت تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز