تصویب 1365 میلیارد پول فوری برای رفع مشکل آب هم‌وطنان خوزستانی

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از تخصیص ۱۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار مالی فوری برای رفع مشکلات استان خوزستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، خوزستان تشنه است و رفع این معضل نیازمند پول و اقدام و عمل دولت است و البته تمام اقشار مردم که توان مالی، فنی و … دارند نیز می توانند سهمی در این مسئولیت ملی – رفع مشکل کم آبی هم وطنان خوزستانی – ایفا کنند.

قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در مورد سهم دولت در رفع مشکل اطلاعات تازه ای داده است. وی در خصوص آخرین اقدامات و عملکردهای آبی در استان خوزستان اظهار کرد: جمعه اخیر به اتفاق نمایندگان دو قوه مجریه و مقننه و همینطور نماینده دادستان کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه راهی خوزستان شدیم و پس از جلسه مفصل، مشکلات موجود در این استان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و نتیجه آن شد که اعتبارات فوری برای این استان در نظر بگیریم.

نیمی از پول واریز شده است

وی با بیان اینکه پس از تبدیل دستاوردهای این جلسه به صورتجلسه، دیروز آن را به هیئت وزیران تقدیم کردیم و طبق آن تاکنون ۱۱۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های سریع این استان تخصیص یافت و همینطور ۲۵۰ میلیارد تومان از محل تامین خسارات ناشی از خشکسالی به خوزستان داده شد و تا این لحظه باخبرم که ۵۰ درصد از این مبالغ احتمالا امشب به حساب واریز می‌شود، گفت: از طرفی هم ۷۰ میلیارد تومان به حساب جهاد کشاورزی و همینطور ۲۵۰ میلیارد تومان هم برای خسارت سیل واریز شد، این ۲۵۰ میلیارد تومان بابت پرداخت به کسانی بود که برای تامین خسارت ناشی از سیل اقدام نکرده و ثبت نام نکرده بودند.

آریاک سفر

معاون وزیر نیرو در امور آب و ابفا با بیان اینکه تا این لحظه نیروهای مسلح آمدند تانکرهایی را در اختیار قرار داده اند، اظهار کرد: عمده کاری که انجام گرفته مربوط به افزایش خروجی سدهای این استان می‌شود، خروجی سد کرخه ۷۵ متر مکعب بر ثانیه بود که این رقم را به ۱۶۰ افزایش دادیم خروجی سد دز هم ۱۲۰ متر مکعب بود که به ۱۴۰ متر مکعب افزایش یافت. می‌توان گفت آبی که تا امروز از سدها خارج شده کفاف نیاز این استان را می‌دهد و مشکلات را برطرف می‌سازد و می تواند روستاهایی که دچار کم آبی شدند را پوشش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز