تصمیمات بازارساز باعث کاهش قیمتی دلار شد!

طبق اعلام فعالان و تحلیلگران بازار ارز، دلار که با روی کار آمدن دولت جدید نسبت به دیروز 180 تومان کاهش پیدا کرده و به نرخ 25 هزار و 549 تومان رسیده، هنوز روند چندان مشخصی ندارد. معامله گران بازار ارز در حال حاضر از عرضه زیاد بازارساز هراس دارند و تمایلی برای انجام معامله از خود نشان نمی‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شماری از معامله گران بر این اعتقادند که در روزهای شروع فعالیت بازار، صرافی‌های بانکی حضور پررنگی خواهند داشت و این موضوع باعث کشش بیشتر دلار به قیمت پایین‌تر خواهد شد. با این حال در صورتی که معامله گران در روزهای آتی شاهد تغییراتی نباشند، پرتوان‌تر از قبل به بازار ارز باز می‌گردند و به خرید و فروش دلار مشغول می‌شوند.

به گفته تحلیلگران فنی نرخ این ارز دو قیمت حساس را پیش رو دارد. اگر دلار نرخ 25 هزار و 800 تومانی را پشت سر بگذارد، احتمال صعود آن بالا می‌رود. اما در صورتی که دلار مرز قیمتی 25 هزار و 200 تومانی را بشکند، به احتمال بسیار زیاد کاهش قیمتی را پیش خواهد گرفت.

آریاک سفر

تعطیلات کرونایی عامل دیگر کاهش قیمتی دلار

عامل دیگری که باعث کاهش قیمتی دلار شده مربوط به اخبار تعطیلی دو هفته‌ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. هفته گذشته وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبری خواهان اعلام تعطیلی برای مقابله با پیک جدید کرونا شد. رهبری اجازه بررسی این تصمیم را به ستاد مبارزه کرونا داده است.

اگر این تعطیلات اتفاق بیفتد، انگیزه معامله گران برای فروش ارز بالا خواهد رفت. به گفته فعالان بازار، فروشنده‌ها نگران این شدند که برای مدت طولانی دسترسی به ریال نداشته باشند. به همین دلیل ارز خود را به ریال تبدیل کرده تا در تعطیلات دو هفته‌ای از آن استفاده کنند. البته هنوز این تعطیلات قطعی نشده و ستاد مبازره با کرونا تاریخ تعطیلات و چگونگی آن را اعلام نکرده است.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز