تصاویر هوایی از گورهای جمعی در نیویورک

انتشار تصاویر هوایی از گورهای جمعی در شهر نیویورک موجی از وحشت و نگرانی را در جامعه آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از رویترز، مقامات شهر نیویورک ناچار شده‌اند برای دفن اجساد قربانیان ویروس کرونا کارگران روزمزد استخدام کرده و برای دفن آنها گورهای جمعی حفر کنند. نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در سه روز گذشته، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده‌اند.

مقامات نیویورک قربانیان را در جزیره‌ای کوچک به نام هارت آیلند دفن می‌کنند که پیش از این برای دفن مردگان ناشناس یا مردگانی که خانواده آنها فاقد توان مالی برگزاری مراسم تشییع بودند، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پیش از این هر هفته حدود 25 جسد در این جزیره دفن می‌شد اما با قرار گرفتن نیویورک در مرکز گسترش ویروس کرونا، تعداد مردگانی که در این جزیره دفن می‌شوند به صورت ناگهانی افزایش یافته و به گورهای جمعی نیاز پیدا شده است.

طبق گزارش مسئولان دولتی در حال حاضر روزانه 24 جسد در این جزیره کوچک دفن می‌شود. تردد به این جزیره تنها به وسیله قایق امکان‌پذیر است و هیچ مسیر زمینی برای تردد بین شهر نیویورک و این جزیره وجود ندارد.

آریاک سفر

جسد مردگان را در کیسه‌های مخصوصی پیچیده شده و داخل تابوت‌های چوبی قرار داده می‌شوند. کارگران که تعدادی از آنها زندانیانی هستند که حاضر شده‌اند به ازای دستمزد اندکی در جزیره فعالیت کنند، تابوت‌ها را در گورهای دسته‌جمعی بزرگی که توسط ماشین‌های حفاری کنده شده‌اند، قرار می‌دهند.

مسئولان محلی اعلام کرده‌اند که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در نیویورک و ابتلای تعداد زیادی از مردم این شهر به این بیماری، احتمال دارد از این جزیره برای دفن موقت اجساد نیز استفاده شود. البته آنها امیدوارند که میزان تلفات ناشی از کرونا به حدی نرسد که ناچار شوند دست به چنین کاری بزنند.

پزشکی قانونی نیویورک اعلام کرده که در ساختمان‌های خود ظرفیت نگهداری 800 تا 900 جسد را دارد. همچنین در صورت لزو می‌تواند 4 هزار جسد را در کامیون‌های یخچالداری که در اختیار دارد حفظ کند.

رکوردشکنی نیویورک

دیروز پیام توییتری اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک بسیاری را شوکه کرد. او نوشت: ما دیروز 799 شهروند نیویورکی را در جنگ با دشمن نامرئی از دست دادیم. ما عزادار آنها و کنار خانواده‌ها و عزیزان آنها هستیم.

با این حساب تعداد قربانیان کرونا در نیویورک تا روز پنجشنبه به 7067 نفر رسیده است. تعداد قربانیان در کل آمریکا نیز به بیش از 15700 نفر رسیده است. این کشور پس از ایتالیا، در رتبه دوم جانباختگان کرونا در جهان قرار دارد. تاکنون حدود 450 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا شده‌اند.

                                                                            موقعیت هارت آیلند در نیویورک

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تصاویر هوایی از گورهای جمعی در نیویورک

  1. سیاوش گفته:

    این جزیره متروکه است و از قرن نوزدهم فقط برای دفن مردگان از آن استفاده می شود. پیش از این نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن یاد می شده است. به عنوان بزرگترین گورستان جهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز