تسهیلات دولتی برای ایجاد مجتمع متمرکز قالی بافی

رییس مرکز ملی فرش ایران روز چهارشنبه به تشریح مهمترین دستاوردهای دولت دوازدهم در حوزه فرش دستباف پرداخت.

به گزارش کاماپرس، فرح‌ناز رافع گفت: یکی از اقدام های انجام شده دولت دوازدهم، راه اندازی شتاب دهنده تخصصی فرش دستباف در ۶ استان و برنامه‌ریزی و هماهنگی های لازم در این ارتباط است. سایر اقدام‌های کلیدی دولت شامل ثبت طرح و نقشه برای ۲۴۰ اثر، ثبت جهانی نشانه جغرافیایی فرش دستباف برای ۱۴ منطقه و ثبت ملی نشانه جغرافیایی فرش دستباف برای ۱۳ منطقه می‌شود. پیاده‌سازی زنجیره تامین مواد اولیه فرش دستباف در منطقه محروم مراوه تپه در استان گلستان نیز در دولت دوازدهم آغاز شده است.

رافع ضمن تأکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی اضافه کرد: موضوع مهم اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی ستاد راهبری فرش دستباف و استفاده از توان آنها در کمیسیون های تخصصی بهره گیری شد.

وی افزود: همچنین هفت طرح تحقیقاتی- مطالعاتی در حوزه شناخت مواد اولیه، دار و ابزار، رنگرزی، طرح و نقش، تاریخ شفاهی فرش دستباف، چله کشی و چله دوانی و مکانیزم فنی بافت در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و دیگر استان ها انجام شد.

آریاک سفر

اعطای تسهیلات برای ایجاد مجتمع متمرکز قالی بافی
وی اعطای ۱۶ فقره تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر اقدام های دوره دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این کمک ها در مجموع با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۱۲ میلیون ریال در سالهای ۹۵- ۱۳۹۲برای ایجاد مجتمع متمرکز قالی بافی اعطا شد.
به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران، حمایت از ۱۹ طرح تخصصی دانشجویی، برگزاری یک دوره آموزشی آشنایی دبیران کاردانش با فرش دستباف و برگزاری چهار دوره المپیاد های فرش دستباف از دیگر اقدام های انجام شده، بود.
در گزارشی که امروز ایرنا منتشر کرد، آمده است: سالیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فرش در کشور بافته می‌شود و دو میلیون نفر در این حرفه فعالیت دارند. پیشتر رییس مرکز ملی فرش ایران از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی ۱۵۰ میلیون دلاری این مرکز برای صادرات فرش دستباف به سایر کشورها در سال ۹۹ خبر داده بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز