تزریق واکسن کرونا در ایران کمتر از بنگلادش! (نمودار)

کُندی پیشرفت تزریق واکسن کرونا در ایران کار را به جایی رسانده که ایران در قعر جدول رده بندی از نظر جمعیت واکسن زده قرار گرفته است و حتی بنگلادش هم در این رده بندی از ایران جایگاه بالاتری دارد.

به گزارش کاماپرس، مشخص نیست سهم تحریم و مشکلات ناشی از آن در عقب ماندن ایران از تزریق واکسن کرونا چقدر است و سهم دیگر متغیرها مثل سوء مدیریت در این موضوع چه میزان است اما این که کشور ما در قعر رده بندی جمعیت واکسن زده دنیا قرار دارد به هیچ وجه زیبنده مردم ایران نیست.

ایران از روزهای ابتدایی شیوع کووید 19 به دنبال تولید داخلی واکسن کرونا بوده و اخبار امیدبخشی نیز در این زمینه منتشر شده است. ستا اجرایی امام در شرکت های دارویی زیرمجموعه گروه برکت در زمینه تولید واکسن ایرانی کرونا گام های مثبتی برداشته و انستیتو پاستور ایران نیز به همراه شریک کوبایی مراحل تولید واکسن را به پیش برده است اما این اقدامات هنوز به تولید انبوه واکسن منتهی نشده است.

البته طبق آخرین اخبار محموله ۱۰۰ هزار دوز از واکسن Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی به مقصد تهران بارگیری شده و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

تا اینجای کار واکسن روسی تنها واکسنی است که تاکنون به داد کادر درمان ایران رسیده و ایران حتی تا امروز نتوانسته سهمیه واکسن خود را از کواکس – سبد واکسن سازمان جهانی بهداشت – دریافت کند. این شرایط موجب شده است که ایران پائین ترین جایگاه را در تزریق واکس کرونا داشته باشد.

آریاک سفر

چند درصد جمعیت ایران واکسن کرونا زده اند؟

طبق نموداری که معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده است جایگاه ایران در این رده بندی حتی از کشور بسیار فقیر بنگلادش نیز پائین تر است! بر اساس این نمودار رژیم صهیونیستی، امارات و انگلیس بالاترین رتبه و ایران پایین ترین رتبه را در واکسیناسیون دارند.

در نمودار فوق تعداد دوز واکسن تزریق شده به ازای هر ١٠٠ نفر تا مارس ٢٠٢١ را بر اساس اطلاعات موسسه مک کینزی مشاهده می‌کنید. در این نمودار ، با توجه به اینکه ممکن است برخی افراد بیش از یک دوز واکسن دریافت کرده باشند، این مقادیر با کل جمعیتی که واکسینه شده‌اند برابر نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز