تزریق بوتاکس و نکته های کلیدی که قبل از آن باید بدانید

با بالا رفتن سن و ظاهر شدن چین و چروک در بخش‌های مختلف صورت و گردن، بسیاری از افراد به سراغ راه حلی برای از بین بردن این خطوط هستند. یکی از روش‌های بازگرداندن جوانی به پوست صورت که از گذشته استفاده‌ می‌شده، تزریق ژل بوتاکس است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بوتاکس یک ماده کریستالی است که از انقباض عضلات جلوگیری‌ می‌کند. در نتیجه چین و چروک‌های ناشی از فعالیت عضلات، از بین‌ می‌روند و پوست صاف‌ می‌شود. به جز این، از بوتاکس برای لیفتینگ بخش‌های مختلف صورت مثل ابرو هم استفاده‌ می‌کنند. نکات زیر را پیش از تزریق این ژل به خاطر داشته باشید.

بوتاکس فقط زمانی خطرناک نیست که درست تزریق شود

اگر در فکر تزریق ژل بوتاکس هستید، توجه داشته باشید که این ماده باید توسط جراح زیبایی یا پزشک متخصص، به میزان درست و در جای درستی تزریق شود. معمولا بوتاکس را به پیشانی، ابرو یا بین دو چشم تزریق‌ می‌کنند. تنها این روش مورد تایید FDA (اتحادیه غذا و دارو) است.

آریاک سفر

تزریق دوز درست بوتاکس، چهره را بی‌حرکت‌ نمی‌کند

احتمالا شما هم افرادی را دیدید که با تزریق بوتاکس چهره‌ای بی‌حرکت داشتند و‌ نمی‌توانستید خنده یا غم را در چهره آنها تشخیص دهید. درست است که بوتاکس تا حدی از انقباض عضلات جلوگیری‌ می‌کند؛ اما اگر مقدار آن به درستی تجویز شده باشد، باعث بی‌حرکتی یا به اصطلاح فلجی کامل صورت نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بوتاکس درمان قطعی چین و چروک‌های صورت نیست!

پیش از آن که به تزریق بوتاکس به عنوان راه حل نهایی خلاصی از چین و چروک‌های خود فکر کنید، بهتر است تصور درستی از آن داشته باشید. با تزریق ژل بوتاکس فقط چین و چروک‌هایی از بین‌ می‌روند که در اثر انقباض عضلات در صورت ظاهر‌ می‌شوند. یعنی اگر روی صورت خود چروک‌هایی دارید که در حالت عادی صورت‌تان دیده‌ می‌شوند، آنها را‌ نمی‌توانید با بوتاکس از بین ببرید.

بعد از تزریق بوتاکس ممکن است تا چند روز به وجود آن عادت نکنید!

زمانی که بوتاکس را به پیشانی تزریق‌ می‌کنند، ممکن است چند روز زمان ببرد تا نتیجه نهایی نمایان شود. این مدت زمان با توجه به دوز تزریق و شرایط صورت فرد متفاوت است؛ معمولا 2 هفته پس از تزریق‌ می‌توان نتایج نهایی آن را دید. در طول این مدت زمان ممکن است احساس کنید چیزی به پیشانی شما اضافه شده و تحمل آن کمی سخت باشد. علاوه بر این شاید برای نشان دادن حالات صورت خود، مثل خنده و عصبانیت، احساس عجیبی داشته باشید تا به وجود ژل عادت کنید.

 

تاثیر بوتاکس را در یک جلسه‌ نمی‌توان دید

بسیاری از بانوان و آقایان تصور‌ می‌کنند تزریق ژل بوتاکس راحت‌ترین راه برای از بین چین و چروک‌ها بوده و کافی است در طول یک جلسه مقداری ژل به آنها تزریق شود تا صورتی صاف و جوان برای باقی عمرشان داشته باشند! این تصور درست نیست، زیرا بوتاکس‌ نمی‌تواند برای همیشه از انقباض عضلانی جلوگیری کند و نهایتا تا 3 ماه ماندگار است. بعد از این مدت، ماهیچه‌ها از حالت استراحت خود خارج‌ می‌شوند و لازم است تزریق بوتاکس، مجدد انجام شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز