ترانسمیتر فشار abb در کدام صنایع کاربرد دارد؟ + راهنمای خرید

یکی از فاکتورهای ضروری در صنایع و امور مهندسی، برای کاهش ضریب خطا در فرایندهای گوناگون، اندازه‌گیری است. ترانسمیتر فشار یکی از ابزارها و تجهیزات اندازه‌گیری کاربردی در صنعت است. این وسیله برای اندازه‌گیری دقیق فشار، حتی در شرایط بد استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنعت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ترانسمیتر فشار وظیفه دریافت، تبدیل و ارسال سیگنال‌های معرف فشار در سیستم‌های انتقال سیالات را برعهده دارد. از ترانسمیتر فشار، علاوه بر تعیین فشار در سیالات مختلف، برای اندازه‌گیری سایر کمیت‌ها از جمله جریان، سطح، چگالی، وزن و دما نیز می‌توان استفاده کرد. از این رو خرید ترانسمیتر فشار abb برای دستیابی به نتیجه دقیق‌تردر پروژه‌ها و فرایندهای مختلف صنعتی، اهمیت دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی این دستگاه و کارکرد آن می‌پردازد؛

ترانسمیتر فشار چیست و چگونه کار می‌کند؟

ترانسمیر فشار ای بی بی یا Pressure Transmitter یکی از تجهیزات مهم ابزار دقیق برای کنترل فرایندهای صنعتی است که برای اندازه‌گیری فشار و سطح دیگر سیالات در مخازن استفاده می‌شود. ترانسمیتر فشار abb با استفاده از یک محدوده مدولار الکترونیک که بر ریزپردازنده و تکنولوژی حسگرهای چندگانی مبتنی است، به اندازه‌گیری فشار می‌پردازد.

آریاک سفر

ترانسمیتر فشار چه مزایایی دارد؟

ترانسمیتر فشار شباهت بسیاری به گیج فشار دارد، اما نحوه کارکرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ مقایسه ترانسمیتر فشار با گیج فشار، مزایای این دستگاه را به‌خوبی نشان می‌دهد. از جمله مزایای این دستگاه نسبت به گیج فشار می‌توان به اندازه‌گیری سطح فشار و فشار تفاضلی به‌شکل مستقیم، قابلیت استفاده در بدترین شرایط و حتی به‌شکل غرق شده، قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر مانند مدارهای الکتریکی و قابلیت استفاده برای اندازه‌گیری فشار نسبت به فشار اتمسفر اشاره کرد. ضمن این‌که برای ساخت ترانسمیترها از مواد پیزوالکتریک استفاده شده که موجب مقاومت این دستگاه در برابر هر دو نوع میدان تابشی و الکترومغناطیسی می‌شود.

چرا استفاده از ترانسمیتر فشار abb؟

ترانسمیتر فشار ای بی بی دارای دقت بسیار بالایی بوده و برای اندازه‌گیری فشار دیفرانسیلی، جریانات، مایعات و فشار مطلق، حتی در سخت ترین شرایط و محیط‌های خطرناک صنعتی و همچنین کنترل و مانیتورینگ پروسه‌های مختلف در صنعت گزینه بسیار مناسبی است.

با توجه به قابلیت تنظیم در ترانسمیتر فشار abb می‌توان از آن برای تنظیم سیگنال‌های خروجی مطابق با پرکاربردترین استاندارهای روز استفاده کرد. ضمن این‌که در ساخت ترانسمیتر فشار ای بی بی از تکنولوژی جدید TTG استفاده شده که قابلیت پیکربندی این دستگاه را بدون نیاز به حذف پنجره پوششی جلویی فراهم می‌کند؛ در نتیجه این قابلیت، زمان بسیار زیادی برای کاربر صرفه‌جویی می‌شود. این دستگاه همچنین از یک ماژول الکترونیکی برخوردار بوده که موجب افزایش بهره‌وری در صنایع می‌شود. از دیگر مزیت‌های ترانسمیتر فشار abb قابلیت استفاده و راه‌اندازی آسان صفحه نمایش است.

کاربردهای ترانسمیتر فشار ABB در صنعت

ترانسمیتر فشار برای اجرای برخی از امور صنعتی و مهندسی، یک وسیله ضروری محسوب شده و در این پروسه‌ها نقشی حیاتی بر عهده دارد که می‌تواند علاوه بر پروژه برای کاربران نیز موثر باشد.

از ترانسمیتر فشار abb  برای اندازه‌گیری دما در سیستم‌های ابزار دقیق، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و خطوط و تاسیسات پایپینگ استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای پرشر ترانسمیتر، امور مرتبط با خودروسازی است. از این وسیله برای اندازه‌گیری فشار داخل ماشین‌آلات صنعتی برای هشدار به راننده یا کاربر قبل از وقوع فاجعه استفاده می‌شود. در واقع ترانسمیتر فشار بر روی یک سیستم مانند سیستم موتور یک خودرو نصب شده و میزان فشار را اندازه‌گیری کرده و اطلاع می‌دهد.

علاوه بر این، از دیگر کاربردهای این وسیله می‌توان به استفاده از آن‌ در سیستم‌های کنترل دما و حرارت، سیستم‌های تنظیم و انتقال دما، سیستم‌های ایمنی حرارت و همچنین تمام بخش‍‌هایی مقدار دما را براساس سلسیوس یا فارنهایت نمایش می‌دهند، اشاره کرد.

ترانسمیتر فشار ای بی بی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های ترانسمیتر فشار abb شامل برخورداری از دقت پایه ± 0.075 %، کاهش ریسک نشت جریان، کاربرد دقیق و صحیح در فشارهای بالا و تا 41 مگاپاسکال، برخورداری از نمایشگر و قابلیت مشاهده دبی جریان، قابلیت نصب انواع اتصالات بر روی آن،  برخورداری از گواهینامه SIL2/SIL3 توسط TÜV Nord، تغییر پذیری و قابلیت ارتقا اشاره کرد.

خرید ترانسمیتر فشار abb از شرکت ابزار سنجش آریا

شرکت ابزار سنجش آریا ، به‌عنوان یک مجموعه معتبر و باسابقه، در زمینه واردات و فروش تجهیزات ابزار دقیق در ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه در حال حاضر با شرکت‌های بزرگ نفتی، پالایشگاهی، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بزرگ همکاری کرده و همچنین نماینده فروش محصولات برندهای معتبری چون abb  است. از این رو برای خرید ترانسمیتر فشار ای بی بی در سراسر کشور، تنها کافی است با کارشناسان این شرکت تماس گرفته تا از لیست قیمت پرشر ترانسیمتر مطلع شده و محصول موردنظر خود را تهیه کنید.

مرتبط با : ابزار سنجش آریا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز