تداوم کاهش زیان عملیاتی سایپا تا ماه‌های آتی

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از تداوم کاهش زیان عملیاتی سایپا طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت:  تولید سایپا با برنامه پیش خواهد رفت.

به گزارش کاماپرس، بنابر اعلام سايپانيوز، سيدجواد سليماني با اشاره به دریافت گزارش افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی حسابرسی شده از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزود: این نشان از نتیجه‌بخش بودن فعالیت گروه خودروسازی سایپا دارد.

افزایش تولید در سال آتی

سليماني با ذکر اینکه هدف گروه خودروسازی سایپا افزایش تولید با تکیه بر کاهش هزینه است، ادامه داد: وقتی همه چیز با برنامه و طبق روالی منظم صورت بگیرد، تحقق این هدف نیز ممکن خواهد بود.

وی همچنین به تولید انبوه چند محصول جدید در سال جاری اشاره کرد و افزود:  سال جاري موانع زیادی پیش پای سایپا بود با این حال هیچ کدام مانع از دسترسی سایپا به تولید محصول جدید نشد. ازاینرو با توجه به عزمی که تیم تولیدی سایپا دارد و با تکیه بر برنامه‌های منسجم، تولید را در سال آتی نیز افزایش خواهیم داد.

آریاک سفر

رفع مانع اصلی تامین نقدینگی در سایپا

مدیر گروه خودروسازی سایپا همچنین با اشاره به خروج شرکت سایپا از شمولیت ماده ۱۴۱ و  رفع مانع تامین نقدینگی در سایپا، تاکید کرد: با این حساب برنامه سایپا برای تولید نیز تداوم پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال آینده نیز دنبال شود.

طبق ماده 141 قانون تجارت اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود.

با توجه به اینکه زیان‌های وارده به شرکت سایپا طی تحریم‌ها که برای کل خودروسازان چیزی حدود 27 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، لغو این بند کمکی به سایپا برای ادامه فعالیت در این شرایط است.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز