پیش‌بینی ۶ دکوراسیون متفاوت ۲۰۲۰

با اینکه طراحی در معنای خود یک مسئله بسیاری شخصی است، اما چیزی نیست که با توجه به مد و ترندهای روز تغییر نکند. فقط کافی است به این فکر کنید که چرا سال گذشته مبلمان یا دکوراسیون خانه را تغییر داده اید، بی تردید دلیل آن تنها یک جمله است که گفته می شود: “این دیگه از مد افتاده!”. بنابراین، اگر می خواهید بدانید که سال آینده چه طرح هایی درباره دکوراسیون داخلی خانه های لوکس بیش از هر طرح دیگری مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد، بهتر است به این طرح های پیشنهادی نگاهی بیاندازید.

1-آرام و خنثی

به گزارش کاماپرس، اگرچه طرح هایی که ما برای خانه های لوکس خودمان بر می گزینیم، ممکن است درستخوش تغییر و تحول شود. اما برخی از آنها نه تنها برای یک فصل، بلکه برای چند سال از مد نمی افتند. یکی از این طرح ها که برگرفته از سلیقه مردم اسکاندیناوی است، آرام و خنثی نام دارد. هدف از این طراحی ایجاد حس آرامش به جای تمرکز بر اجزای مینیمالیست است.

اما پیشبینی ما برای طرح های خنثی در سال 2020 این است که دیگر خبری از رنگ سرد خاکستری نخواهد بود و در عوض این طرح آغوش خود را به سوی رنگ های گرمی مانند بژ و گندمی باز خواهد کرد. در این میان، بهتر است قدرت تزئینات خنثی را هم با این رنگ دست کم نگیرید. انتخاب این رنگ برای دیوارها، مبلمان، دکوراسیون و حتی تخت خواب بی نظیر خواهد بود.

2-فیوژن ترکیبی

سال آینده ترند محبوب خانه های لوکس ترکیبی از مدل های جدید خواهد بود. ترکیبی از عناصر خنثی که به سبک اسکاندیناوی معروف است و اجزای مینیمال ژاپنی که خود در چند سال گذشته جزو برترین ترندهای طراحی بود. کارشناسان طراحی برای این سبک نوظهور نام جالبی در نظر گرفته اند که ترکیبی از دو لغت اسکاندیناوی و ژاپنی است؛ ژاپُندی.

آریاک سفر

ترکیبی رنگ های خنثی با رنگ های تیره را بر روی تزئینات چوبی و کفپوش برای ایجاد عمق در فضا در نظر بگیرید. حال فضاهای خالی با رنگ آرام به این ترکیب اضافه می شود و محراب امن شما را مزین می کند. گفتنی است رنگ هایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است، سبز مات، آبی کمرنگ، صورتی و خاکستری کمرنگ خواهد بود. ازطرفی، بافت غنی پارچه های ابریشمی با رنگ های زمردی، نیلی و بژ در کنار مبلمان با طرح چاپی به سبک شرقی می تواند زینت بخش خانه شما باشد.

3-بازگشت به رنگ مشکی

یکی از ترندهای محبوب سال جدید میلادی استفاده از رنگ مشکی براق و مات در همه اجرای خانه خواهد بود. از دیوار و مبلمان گرفته تا کابینت و سینک آشپزخانه با تم مشکی از محبوبیت ویزه ای برخودارد خواهند بود.

در گذشته عقیده بر این بود که چون رنگ مشکی خانه را کوچک تر نشان می دهد، نباید از آن در سطح گسترده استفاده شود. اما حقیقت این است که رنگ مشکی بیش از آنچه فکر کنید خانه شما را با کلاس نشان می دهد، حتی اگر از رنگ های خنثی مانند سفید به شکل درست استفاده کنید می توانید خانه خود را بزرگتر از انچه که هست به دوستانتان نشان دهید.

همانطور که می دانید الگوهای متنوعی از ترکیب رنگ ها با رنگ مشکی وجود دارد که بنا به سلیقه خود می توانید از آنها بهره بگیرید. به طور مثال، ترکیب رنگ مشکی و سفید در سنگ مرمر می تواند جلوه خاصی به حمام  دهد و یا ترکیب این دو رنگ به طرح خطوط لوزی شکل روی پارچه ی کاناپه یا تخت خواب بسیرا شیک و دوست داشتنی است.

4-تزئینات فلزی

پیشبینی ما در خصوص طرح تزئینات فلزی این است که اجزای فلزی از هر نوع ممکن در خانه شما جایی برای خود خواهند داشت. کمی به فلزات طلا، نقره، مس، برنج و قلع فکر کنید، اگرچه همه این فلزات در طراحی جدید خانه شما جایگاهی دارند، اما استفاده از تزئینات فلزی با جنس قلع در دکوراسیون آشپزخانه، آنجا را به یک مکان فوق لوکس بدل می کند.

ترکیب فلزات قهوه ای و نقره ای معجزه می کند. مثلا می توانید آهن را در کنار برنز یا طلا قرار دهید و از این ترکیب لذت ببرید. اما به یاد داشته باشید که هرگز بیش از سه فلز را به طور همزمان در یک مکان ترکیب نکنید؛ چراکه، ممکن است بیش از حد شلوغ و پرتلاطم به نظر برسد.

5-تراز هندسی

رنگ های جسورانه در کنار الگوهای متنوع هندسی بسیار محبوب هستند و جلوه این طراحی را می توان در کاغذ دیواری، مبلمان، تختخواب و حتی لامپ ها و وسایل نورپردازی به وضوح دید. اما گاهی در این نوع طراحی کار از دست طراحان در می رود و در برخی موارد زیاده روی پیش می آید. سال 202 سال تراز و تعادل طرح های هندسی خواهد بود. نگران نباشید هنوز هم می توانید از رنگ های بُلد در کنار الگوهای هندسی شلوغ استفاده کنید، اما بهتر است برای این کار فقط مساحت مشخصی از خانه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، از کاشی های هندسی فقط در کف حمام استفاده کنید و یا کاغذ دیواری راه راه با الگوی کلاسیک تر انتخاب کنید.

رنگ در خط مقدم این طراحی قرار دارد، چراکه با کمی تغییر به شما اجازه می دهد تا شخصیت خود را بیان کنید و حتی ترکیب آنها می تواند حال و هوای شما را تغییر دهد. آیا تا به حال به ترکیب قرمز پر رنگ و آبی تیره یا خردلی و بنفش کم رنگ فکر کرده اید؟

6-پر زرق و برق

پیش از هر چیزی باید بدانید که این طرح اصلا برای افرادی که قلب ضعیف دارند، خوب نیست! این طرح شکوه و عظمت اشرافی گری دهه هفتاد میلادی را در کنار تجهیزات مدرن به تصویر می کشد.

کاغذ دیواری شلوغ و براق است و گوشه دیوارها به شکل نیم دایره طراحی می شود، دیگر تجهیزات منزل نیز درست در وسط خانه چیده می شوند. رنگ آبی رویال و یاقوتی در این طرح نقش حیاتی ایفا می کند و صندلی ها اغلب با روکش مخمل تزئین می شوند. از طرفی، ورقه های طلا، برنج، مس یا برنز نیز روی کابینت های و میز آشپزخانه را مزین می کنند.

البته در این طرح نباید زیاده روی کنید و بهتر است که در برخی موارد محدودیت قایل شوید. چون یک طرح جسورانه و چر جنب و جوش به سرعت می تواند به یک طرح شلوغ و پر هیاهو تبدیل شود. با این حال، اگر می خواهید برای هر یک از اتاق های خانه با شکوه خود، سبک منحصر به فردی داشته باشید، این طرح بهترین گزینه است.

مترجم: محسن عقبایی

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش‌بینی ۶ دکوراسیون متفاوت ۲۰۲۰

  1. حسن گفته:

    رنگ مشکی همیشه یک رنگ شوم و کریه است نه رنگ با کلاسی . رنگ مشکی رنگ تاریکی است و تاریکی همیشه نماد زشتی و تنفر است با این حرفها مردم را خر نکنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز