تجاری سازی ایده‌ها با شتابدهنده دریا

چند سال اخیر کارآفرینان بیشتر به سمت اجرایی کردن تفکر و ایده‌های خود رفته و در این مسیر اقداماتی را انجام داده‌اند. قاعدتا در این مسیر باید حمایت‌هایی از این افراد و تفکراتشان صورت بگیرد. این اقدامات به منظور عملی شدن ایده‌ها، معرفی آن‌ها به سرمایه گذاران و در نتیجه ورود به بازار و تولید انبوه آن‌ها است. به همین دلیل مراکز مختلفی به صورت شخصی یا مستقر در مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مکان‌هایی این چنینی، با داشتن مجوزهای لازم، مجموعه افرادی که مایل به عملی کردن ایده‌های خود بوده را گرد هم می‌آورد. به این مجموعه‌ها شتابدهنده گفته می‌شود. شتابدهنده‌ها ایده و تفکرات برتر را با شرایط خاصی همراهی کرده تا صاحبان آن‌ها به نتیجه مطلوب و بازار هدف خود دست پیدا کنند.

تعدادی از این شتابدهنده‌ها در کشور ما حضور دارند. شتابدهنده دریا یکی از این مراکز است. همچنین عنوان این مجموعه در نمایشگاه بین المللی اینوتکس امسال نیز به چشم می‌خورد. کاماپرس با مجموعه دریا مصاحبه‌ای صورت داده که مطالعه آن برای علاقمندان به این حوزه مفید است.

آغاز به کار و هدف مجموعه دریا

مجموعه دریا یک شتابدهنده خصوصی در زمینه استارت آپ‌های موجود در دانشگاه است. این شتابدهنده طی سه سال اخیر کمک به دانشجویان با ایده های متفاوت کمک کرده و آنها به سطح دیگری از فرآیند ایده به محصول به همراه سود مناسب و رصد کردن مشکلات صنایع مختلف رسانده است. مجموعه دریا سعی در رفع نیاز و در صورت انتقال ایده‌ها و محصولات به خارج از کشور دارد.

مجموعه دریا با هدف تجاری سازی ایده‌های خام مشغول به کار است. همچنین این شتابدهنده با هزینه کردن سود حاصل از فعالیت‌های خود در ایده‌های آینده و ترغیب نسل جوان و بالطبع ایجاد زمینه برای کارآفرینی در سطوح مختلف، سعی در کمک به چرخه تولید و کسب درآمد مفید و سالم دارد.

آریاک سفر

آینده روشن برای ایده‌های جوان

به اعتقاد این مجموعه در صورت مانع زدایی، ایده‌های جوان امکان رفع مشکلات موجود در صنایع مختلف را داشته و در این خصوص آینده روشنی برای صاحبان این تفکرات و ایده‌ها و در ادامه این قبیل فعالیت‌ها وجود دارد.

قاعدتا شتابدهنده دریا نیز مانند هر مجموعه‌ای در طی مسیر فعالیت خود با ناهمواری‌هایی روبرو شده یا در حال حاضر با چالش‌هایی مواجه است. برخی از این مشکلات بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند. یکی از آن‌ها دیدگاه سازمان‌ها نسبت به استارتاپ‌ها بوده که هنوز آن‌ها را به چشم صنایع جاری می‌بینند. همین دیدگاه‌ها و تفکرات مانع رشد استارتاپ‌ها و انگیزه آن‌ها برای ادامه فعالیت است.

مرتبط با : شتابدهنده دریا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز