تبدیل ویزای کار آلمان به اقامت دائم

مهاجرت به آلمان-کاماپرس

با وجود کمبود نیروی کار در آلمان، مهاجرت کاری به این کشور در سال‌‌های اخیر و به خصوص سال‌های ۲۰۲۱ تا کنون بسیار افزایش یافته است. این آمار به اندازه‌ای بالاست که آلمان را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان ساخته و راه‌های زیادی برای مهاجرت کاری مانند دریافت جاب آفر، ویزای کارآموزی، انتقال درون شرکتی یا همان ICT و «بلوکارت» و موارد دیگر را پیش روی افراد متقاضی گذاشته است.

را‌ه‌های مهاجرت به آلمان به اندازه‌ای متعدد هستند که برای هر فردی با هر شرایطی، امکان مهاجرت کاری، راهی وجود دارد. در کنار این‌ها، آلمان شرایط آن را فراهم آورده تا از طریق مهاجرت کاری در سریع‌ترین مدت ممکن اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و از مزایای یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان و شهروندی اتحادیه اروپا، زندگی در آلمان و صدها مورد دیگر بهره‌مند شوید. در این میان به دلیل تعدد راه‌های مهاجرت به آلمان گاهی ممکن است یک مشورت خوب بهترین فرصت را در اختیار شما بگذارد. برای مثال با مراجعه به وب‌سایت علاالدین مهاجر از بخش ویزای آلمان در مورد شرایط مهاجرت کاری به این کشور و راه‌های مختلف آن مطالعه کرده و حتی با فرصت‌های مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا، پرتغال و انگلستان و سایر کشورها آشنا شوید. از مشورت کارشناسان علاالدین مهاجر کمک گرفته و بهترین فرصت برای مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای این کشور را با راهنمایی آن‌ها پیدا کنید.

بنابراین علاالدین در هر قدمی کنار شماست. همانطور که در این مقاله راه‌های تبدیل ویزای کار آلمان به اقامت دائم این کشور را برای شما توضیح خواهد داد. پس در این مطلب همراه علاالدین باشید تا با این روش مهم که آینده‌ساز شماست آشنا شوید.

انواع ویزای کار آلمان در سال ۲۰۲۳

کشور آلمان، کشوری صنعتی است بنابراین کمبود نیروی کار به شدت به اقتصاد آن ضربه خواهد زد به همین دلیل راه‌های مختلف زیر را برای مهاجرت کاری به کشور در نظر گرفته است. براساس آمارها آلمان قصد دارد به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل شود به همین دلیل آمار پذیرش مهاجران کاری به این کشور در سال ۲۰۲۲ بسیار چشم‌گیر بود و باعث شد بسیاری به تکاپوی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار شوند. از جمله ویزاهای کار آلمان در سال ۲۰۲۳ می‌توان موارد زیر را نام برد.

توجه: ویزای کار آلمان به دو نوع کوتاه‌مدت (Short-Stay) و بلندمدت (Long-Stay) تقسیم می‌شود. ویزای کوتاه‌مدت از چند روز تا چند ماه اعتبار دارند اما ویزای بلندمدت بسته به نوع ویزای مهاجرت به آلمان  می‌تواند از چند ماه تا چند سال نیز معتبر باشد.

آریاک سفر

ویزای کار استخدامی یا Employment Visa: ویزای مناسب نیروی کار فنی و متخصص که دارای مهارت و سابقه کار مرتبط هستند و می‌توانند جاب آفر دریافت کنند.

ویزای جستجوی کار یا Job Seeker Visa: از انواع ویزای کوتاه‌ مدت آلمان است که به متقاضی اجازه می‌دهد ۶ ماه برای کار در آلمان اقامت داشته باشد. افرادی که حداقل ۵ سال سابقه کار مفید، مدرک تحصیلی معتبر، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی برای زندگی ۶ ماهه در آلمان را دارند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری یا Self-Employed and FreeLancer: یکی از جدیدترین گزینه‌های مهاجرت کاری به آلمان است که برای افراد با مهارت لازم، سابقه کار مفید، حداقل دستمزد مشخص، کار معین و سرمایه کافی می‌توانند در آلمان کسب و کاری راه‌اندازی مناسب است. ویزای فریلنسری نیز به افراد با مهارت کافی در یک زمینه و حداقل دستمزد ثابت و کار مشخص داده می‌شود.

برنامه انتقال درون شرکتی یا ICT: اگر مدیر یا نیروی متخصص مشغول به کار در شرکتی باشید که شعبه دیگری در آلمان دارد می‌توانید برای اخذ ویزای کار آلمان از این روش استفاده کنید.

ویزای Aupair and Internship: یکی از انواع ویزای کار آلمان است که به افرادی اعطا می‌شود که می‌خواهند کارهای یک خانواده آلمانی در کشور آلمان را انجام دهند. این ویزا اوپر نام دارد. در این حالت خانواده کارفرماست و فرد می‌تواند با داشتن این ویزا به مدت ۶ ماه تا ۱ سال در آلمان کار کند. این ویزا محدودیت سنی حداکثر ۲۷ سال دارد.

ویزای انترنی یا کارآموزی (Internship) : ویزایی است برای دانشجویان و دانش آموزانی که می‌خواهند دوره کارآموزی و کارهای کاربردی داشته باشند.

ویزای کارآموزی یا Ausbildung Visa: این ویزا که به ویزای آوسبیلدونگ مشهور است برای دانشجویان و دانش آموزان بالای ۱۷ سال با حداقل مدرک دیپلم مناسب است. این دسته برای اخذ ویزای کار آلمان باید دارای مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی باشند.

بلوکارت یا Blue Card: یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت کاری به آلمان است. در این روش وقتی فرد دارای مدرک دانشگاهی معتبر و جاب آفر از یک کارفرمای آلمانی باشد می‌تواند بر حسب شرایط برای دریافت بلو کارت یا کارت آبی اقدام کند.

نکاتی مهم درباره ویزای کار آلمان و مهاجرت به این کشور

در حالت کلی دقت داشته باشید که برای کار در آلمان باید مجوز کار بگیرید. با داشتن ویزای کار راه‌هایی هست که می‌توانید ویزای کار را تبدیل به اقامت دائم کنید. در خصوص انواع ویزای کار آلمان نیز می‌توانید به وب‌سایت علاالدین مهاجر مراجعه کنید. در این راه بزرگ قطعا نیاز به مشورت و راهنمایی‌هاست که سرنوشت شما را تعیین می‌کنند پس از خدمات بهترین‌ها بهره‌ بگیرید.

افراد متقاضی شرایط مهاجرت کاری به آلمان پس از اقدام برای کارهای لازم و ورود به خاک آلمان می‌توانند پس از ۳ تا ۵ سال فعالیت و کار با ارائه مدارک لازم مانند اقامت قانونی در ۳ تا ۵ سال گذشته، اثبات پرداخت مالیات، تسلط بر فرهنگ و زبان و موارد دیگر برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. همچنین کسانی که دارای ویزای کار آلمان هستند پیش از اقامت می‌توانند برای اخذ ویزای سایر اعضای خانواده نیز اقدام نمایند.

در راه اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ویزای کار داشتن بلو کارت الزامی است. افرادی که با ویزایی غیر از ویزای بلو کارت مثلا با داشتن جاب آفر وارد آلمان شده‌اند باید برای دریافت تابعیت این کارت را داشته باشند. از جمله شرایط اخذ اقامت دائم آلمان با ویزای کار می‌توان موارد زیر را نام برد، در هر مرحله اگر از کمک‌های مشاور و راهنما استفاده کنید، قطعا گام‌هایی مطمئن‌تر خواهید داشت.

اثبات درآمد کافی برای تامین مایحتاج شخصی و افراد تحت پوشش و سرپرستی

داشتن محل زندگی مناسب و مشخص برای زندگی

پرداخت مالیات

داشتن بیمه سلامت

پرداخت حق بیمه به صندوق بازنشستگی

حداقل مهارت زبان آلمانی در سطح  B1

قبولی در آزمون شهروندی و رعایت قوانین آلمان

داشتن مدرک دانشگاهی یا تخصصی و فنی معتبر

توجه: دارندگان بلوکارت با مدرک زبان B1 می‌توانند پس از ۲۱ ماه (کمتر از ۲ سال) و با مدرک A2 در کمتر از ۳ سال تابعیت این کشور را دریافت کنند.

روند اخذ اقامت با سایر ویزاهای کاری معمولا همانطور که گفته شد بین ۳ تا ۵ سال بسته به شرایط به طول می‌انجامد.

کلام آخر

حال اگر شما هم به انتظار فرصتی برای مهاجرت به آلمان بودید و برای‌تان سوال بود که آیا می‌شود با ویزای کار اقامت این کشور را دریافت کرد یا خیر باید پاسخ خود را پس از خواندن این مقاله پیدا کرده باشید و اگر به راهنمایی‌هایی بیشتری نیاز داشتید فراموش نکنید که گروه خبره علاالدین مهاجر با سال‌ها تجربه در هر گام و برای پاسخگویی به هر سوالی در راه مهم و سرنوشت‌ساز مهاجرت کنار شماست. علاوه بر وب‌سایت می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۷۴۴۹۵ با ما در تماس باشید.

مرتبط با : علاالدین مهاجر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز