تاکید رهبر انقلاب بر تامین واکسن کرونا به هر روش ممکن

آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری امروز در سخنان خود به نکات مهمی درباره اوج گیری کرونا در کشور و راهکارهای کنترل آن پرداختند. ایشان بر تلاش برای تامین سریع واکسن چه واکسن داخلی و چه واکسن وارداتی تاکید کردند.

به گزارش کاماپرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400 در پیام  تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا، این مسئله را مسئله اول و فوری کشور برشمرد و نکات مهمی در راستای کنترل این بیماری  مطرح کرد. اهم نکات مورد تاکید رهبر انقلاب به این شرح است.

1. واکسن به هر شکل ممکن تامین شود

واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تأمین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

2. مسئولان درباره کرونا تصمیمات قاطع بگیرند

آریاک سفر

همه‌ مسئولین در رأس ضرب‌الاجل یک هفته ای که رئیس جمهور تعیین کرده، حتماً با تصمیم قاطع اقدام خودشان را، هر چه که فکر کردند مصلحت است و می‌توانند انجام بدهند، اقدام را انجام بدهند.

3. در مجالس حسینی شیوه‌نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شود

ما به مجالس حسینی احتیاج داریم. منتها با کمال دقت و شدت باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود. هم مسئولین مجالس هم آقایان منبری و مداحان نظارت کنند تا با دقت شیوه‌نامه‌ها رعایت شود.

4. دستگاه‌ها برای رایگان شدن آزمایش کرونا فعالیت کنند

امروز برای همه امکان آزمایش کرونا فراهم نیست، مشکلاتی هست، هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد. جوری باشد که همه‌ی مردم بتوانند و بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه باشد.

5. با اخلال در شبکه توزیع دارو برخورد کنید

می‌شنویم که دارو در داروخانه‌ها یا بیمارستان‌ها نیست یا کم است یا به زحمت به دست می‌آید اما در بازار آزاد با چند برابر قیمت است. بایستی حتماً با این مسئله برخورد و جلوی آن گرفته شود. دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

6. همان رعایت‌های مردمی ماه‌های اول کرونا را باز هم تکرار کنیم

بخشی از مشکل ناشی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها از سوی عده‌ای از مردم است. یک جاهایی گفته می شود که مقدار ملاحظه‌ی مردم ۴۰ درصد یا ۳۵ درصد است. این خیلی کم است، باید صد درصد مردم رعایت بکنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز