تامین هزار دستگاه کامیون ایران خودرو دیزل با همکاری بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون با امضای تفاهم نامه‌‌ای با شرکت ایران خودرو دیزل، تسهیلاتی را در راستای تحویل هزار دستگاه کامیون به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش حمل و نقل مناطق تعیین شده ارائه می‌دهد. جامعه هدف این طرح، مناطق فعال در حوزه معادن و کشاورزی استان کرمان هستند.

به گزارش کاماپرس، تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود 70 درصد قیمت کامیون را پوشش می‌دهد. به ازای هر کامیون تا مبلغ 14 میلیارد ریال تسهیلات قابل پرداخت بوده که اقساط آن 60 ماهه با دو ماه تنفس است. طبق گفته حجت اله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اعطای تسهیلات برای توسعه حمل و نقل و ناوگان باری بین شهری از اقدامات چند ساله بانک توسعه تعاون به شمار می‌آید. همچنین همکاری بانک با تولیدکنندگان داخلی در این زمینه موجب تقویت ناوگان با استفاده از محصولات داخلی شده است.

بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح مذکور 14 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته تا با همکاری مناسب با ایران خودرو دیزل، این میزان نقدینگی به ناوگان حمل و نقل کشور تزریق شود. با تحقق این امر ارزش افزوده مناسبی درسطح ملی و بین المللی برای هر دو طرف و کشور ایجاد خواهد شد. همه ابعاد حقوقی و قانونی این همکاری اعم از بیمه، مالیات و نحوه معرفی و قیمت گذاری محصولات در قرارداد منعقده لحاظ شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون به نوسازی ناوگان، به عنوان مهم‌ترین برنامه ملی برای توسعه اقتصادی در سراسر کشور، معتقد است. از این لحاظ که این بخش امکان اتصال سریع میان لایه‌های مختلف تولید در اقتصاد و گسترش بازار مصرف را فراهم می‌کند.

دستاورد جدید بانک توسعه تعاون

آریاک سفر

بانک توسعه تعاون در همایش «تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر، جهش تولید و بهره وری» نشان ممتاز جهش تولید را به دست آورد. این نشان با در نظر گرفتن شاخص‌هایی اعم از رشد فروش، رشد حاشیه سود ناخالص، رشد مقداری تولید، رشد صادرات و درآمد ارزی، رشد سود، سرمایه گذاری جدید و همچنین تغییرات فنی و تکنولوژیک به بنگاه‌‌ها اعطا می‌شود.

طبق گفته حجت اله میرزایی، معاون اقتصادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون در راستای عملیاتی کردن طرح‌های ملی، اقدامات مختلفی را به اجرا درآورده و مدیریت این مجموعه نیز اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته است.

هدف اصلی از برگزاری این همایش قدردانی از بنگاه‌هایی است که در یکسال اخیر به رغم تشدید تحریم‌های اقتصادی و فراگیری ویروس کرونا به بهره وری و کارآیی مطلوبی رسیدند. در همایش یادشده از 26 بنگاه اقتصادی برتر در زمینه تحقق جهش تولید و 11 شرکت برتر در راستای دستیابی به بهره وری تجلیل شد.

مرتبط با : بانک توسعه تعاون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز