تاسیس بزرگترین صندوق قابل معامله ETF در بورس

لست سکند

وزارت اقتصاد پس از پایان مهلت پذیره‌نویسی دارا 1  با بیان اینکه  صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ( ETF ) در کشور از نظر ارزش سرمایه و تعداد سهامدار، بزرگترین  صندوق سرمایه‌گذاری است اظهار امیدواری کرد دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز مورد توجه مردم قرار گیرد.

به گزارش کاماپرس؛ 14 اردیبهشت ماه سال جاری بود که نخستین دوره واگذاری سهام شرکت های دولتی از طریق صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF ) آغاز و آخرین مهلت فروش این صندوق ها در پایان روز 31 اردیبهشت ماه اعلام شد که البته یک روز دیگر هم به آن اضافه شد. اما با وجود اینکه گزارشها نشان میداد دولت انتظار استقبال بیشتری از مشارکت مردم در این صندوق را دارد، سرانجام با پایان مهلت پذیره‌نویسی، بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک هزار (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان در تشکیل این صندوق مشارکت کردند.

به این ترتیب سهام باقی‌مانده پنج شرکت دولتی در بورس شامل بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین در قالب یک صندوق سرمایه‌گذاری واسطه مالی یکم عرضه شد که ارزش آن به نرخ روز بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان است. همچنین در حالی طبق فراخوان اولیه عنوان شد که هر فرد (کد ملی) قادر خواهد بود تا مبلغ ۲میلیون تومان از این واحدها را با تخفیف ۲۰درصدی خریداری کند که در اطلاعیه‌های بعدی این تخفیف افزایش یافته و به ۳۰درصد رسید.

تیر و مرداد دو صندوق دیگر عرضه می‌شود

راز آسمان پایتخت

در همین حال عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد که پیش از جریان پذیره‌نویسی صندوق مالی یکم در برنامه گفتگوی ویژه خبری 30اردیبهشت ماه گفته بود انتظار دارد تا پایان مهلت تعیین شده 8میلیون نفر در پذیره‌نویسی این دوره مشارکت کنند، روز سوم خردادماه و پس از پایان معلت پذیره‌نویسی به دنیای اقتصاد گفته است: اگر کسی موفق به پذیره‌نویسی این صندوق نشد، دو صندوق دیگر را در تیر و مرداد عرضه می‌کنیم و مردم می‌توانند آنها را پذیره‌نویسی کنند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز