تارا اتومات با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

طبق طرح‌های فروش ایران خودرو، اولین موعد تحویل خودرو تارا اتوماتیک، مهرماه 1400 است. اما این خودرو با چه قیمتی قرار است وارد بازار شود؟

به گزارش کاماپرس، تارا دنده دستی که قرار بود اواخر سال ۹۹ به مشتریان تحویل داده شود، طبق شنیده ها قرار است در روزهای پایانی اردیبهشت ماه به دست مشتریان برسد. اما تارا اتومات که اختلاف قیمت زیادی با تارا دستی دارد در مهرماه وارد بازار خودرو می شود.

تارا اتوماتیک، با همان موتور جدید +TU5 به بازار می‌آید. بنابراین مهم‌ترین تفاوتش با تارا دستی، در همان گیربکس است؛ گیربکسی که قبلا در دنا پلاس توربو اتومات، امتحانش را پس داده است.

البته ایران خودرو در اواسط زمستان 99 تولید راناپلاس پانوراما را با گیربکس 6 دنده جدید را آغاز کرده است، بنابراین احتمال اینکه در سال‌های آینده، موتور +TU5 و گیربکس فعلی همراه آن، هم در مدل تارا دستی و هم در مدل تارا اتومات تغییر کند، بسیار زیاد است.

قیمت تارا اتومات چقدر است؟

آریاک سفر

قیمت تارا اتومات قبل از افزایش قیمت ۸/۲ درصدی محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۰، حدود ۳۸۵ میلیون تومان اعلام شده است. اما هنوز مشخص نیست با اعمال قیمتهای جدید، تارا اتوماتیک در چه محدوده قیمتی وارد بازار خودرو می شود. قیمت تارا دنده دستی هم سال گذشته حدود ۲۸۷ میلیون تومان اعلام شد. البته این خودرو در سال جدید باید با اعمال افزایش قیمت ۸/۲ درصدی وارد بازار شود.

طبق اعلام مقیمی مدیر عامل ایران خودرو آقای مقیمی در سال 1400، محصول جدید تارا ایران خودرو قرار است در 50 هزار دستگاه تحویل مشتریان شود. تولید تارا اتوماتیک نیز از تیرماه 1400 شروع خواهد شد. ایران خودرو حتی به فکر صادرات خودرو تارا هم هست و می‌خواهد در فاز نخست، 300 دستگاه از خودرو تارا را به برخی از بازارهای هدف، بفرستد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز