تاثیر بورس کالا بر بازار فولاد + اطلاع از اخبار لحظه ای آهن آلات‌ 1 آذر 1401

لست سکند

پیش‌بینی تغییرات بازار فولاد خریداران و فروشندگان را قادر می‌سازد در برابر نوسان قیمت‌ها تصمیم موثر بگیرند. دسترسی به اخبار لحظه ای آهن آلات برای متقاضیان و مبادی فروش محصولات فولادی این مزیت نسبی را دارد که قدرت پیش‌بینی‌ها را افزایش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گستردگی کاربرد محصولات فولادی در صنایع گوناگون از صنعت ساختمان گرفته تا در صنایع پایین‌دستی باعث تاثیرگذاری عوامل مختلف بر قیمت لحظه‌ای آن شده است. عرضه مواد اولیه و تولیدات آهن در بورس کالا یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت روز آهن‌آلات به شمار می‌رود.

قیمت آهن‌آلات در بورس کالا رقابتی تعیین نمی‌شود

ایجاد تعادل در تقاضا و عرضه بازار فولاد، مدیریت ریسک و شفاف‌سازی قیمت‌ها را می‌توان از اهداف توزیع آهن‌آلات در بورس کالا برشمرد. اما اختلال در زنجیره تامین مواد اولیه فولادی مانند شمش و آهن اسفنجی به باعث رانت‌بازی در بازار بورس می‌شود.

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان به جای تولیدکنندگان فولاد در بورس کالا معتفد است که قیمت‌گذاری دستوری در این تالار منجر به سرکوب قیمت‌ها و حذف تولیدکنندگان شده است. قیمت رقابتی باید برای اصلاح فرایند تنظیم بازار براساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر، منصور یزدی زاده، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان درباره اهمیت بورس کالا می‌گوید:  شکل‌گیری بورس فلزات توانسته تحولی در درآمدزایی فعالان صنعت فولاد ایجاد کند و شفاف‌سازی قیمت‌ها را بزرگترین دستاورد آن است.

با این همه، محمد کشانی؛ عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد بر ضرورت عدم دخالت دولت در تعیین نرخ محصولات فولادی تاکید دارد. بازار فولاد باید طبق قانون تجارت مدیریت شود تا نظم بیشتری در این بازار حاکم شود.

تاثیر منفی قیمت‌ ثابت در فروش آهن‌آلات

تحلیل نمودار میانگین قیمت محصولات فولادی نشان می‌دهد، بازار آهن آذرماه را با ثبات قیمت در بیشتر تولیدات آغاز کرد. بر اساس نتایج ارزیابی کارشناسان اقتصادی، عرضه کالا به قیمت‌های یکسان موجب می‌شود، عموم مشتریان به جای واکنش، خرید را به تعویق می‌اندازند. مشتریان بازار فولاد در جدول زیر می‌توانند اخبار لحظه ای آهن آلات را دنبال کنند؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز