تأثیر لینک سازی بر سئو سایت

مدیر وب
لست سکند

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

به گزارش کاماپرس، سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. لینک سازی یا بک لینک یکی از روش‌های کاربردی در هر سایت است که می‌تواند تعداد مخاطبان شما را افزایش داده، اعتبار سایت شما نزد گوگل را بالا برده و در نتیجه سئوی آن را ارتقا دهد. با استفاده از لینک سازی کاربران می‌توانند با کلیک روی یک کلمه یا عنوان لینک شده وارد سایت یا صفحه مورد نظر شوند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری راجع به بک لینک هستید، خواندن این متن می‌تواند به شما کمک کند.
لینک بیلدینگ چیست؟
به گزارش ایسنا، بگذارید با یک مثال ساده لینک بیلدینگ یا لینک سازی را برای شما توضیح دهیم. تصور کنید سایت شما مربوط به یک سالن آرایشی است و شما می‌خواهید از یک سایت پر بازدید در زمینه زیبایی و زندگی بک لینک دریافت کنید. برای این کار یک محتوا مثلا در زمینه رنگ مو آماده کرده تا سایت مورد نظر آن را منتشر کند. یکی از کلمات کلیدی محتوا مثلا رنگ مو را انتخاب کرده تا به وسیله آن لینک سازی انجام دهید. در واقع کاربران با کلیک روی کلمه رنگ مو مستقیما وارد سایت شما خواهند شد. با این کار شما از سایت مورد نظر بک لینک دریافت کرده‌اید. لینک بیلدینگ در یک صفحه به دو شکل انجام می‌شود. نوع اول همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد، یک کلمه یا متن به صفحه شما لینک داده می‌شود. نوع دوم محتوا بدون هیچ لینکی تا انتها نگارش شده و در پایان با توجه به موضوع از لینکی با عنوان‌های برای ثبت نام، خرید، دریافت و … اینجا کلیک کنید، نمایش داده خواهد شد. کاربران با کلیک روی این لینک نیز وارد صفحه شما خواهند شد.

لینک سازی نوفالو Nofollow و دوفالو Dofollow
هنگامی که بخواهید از بک لینک یا لینک سازی برای سایت خود استفاده کنید، باید یکی از گزینه‌های نوفالو و یا دوفالو را برای آن انتخاب کنید. قبل از آنکه تفاوت میان این دو بک لینک را به شما توضیح دهیم، بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که یکی از فاکتورهای مهم جهت سنجش سئوی سایت توسط گوگل تعداد و البته کیفیت بک لینک است. در واقع اگر شما اقدام به دریافت تعداد زیادی لینک از سایت‌های نامعتبر کنید، گوگل سایت شما را اسپم خواهد کرد. لینک بیلدینگ¬های دوفالو لینک‌هایی هستند که شما از گوگل می‌خواهید آن‌ها را در سنجش سئو بررسی کند. لینک‌هایی که از سایت‌های پربازدید و معتبر دریافت کرده‌اید. اما گاهی شما برای یک مدت محدود از یک بنر تبلیغاتی در سایت دیگر استفاده کرده‌اید و یا نسبت به صحت مطلب مورد نظرتان اطمینان کافی ندارید، در این شرایط با انتخاب لینک سازی نوفالو به گوگل خواهید گفت که این لینک تاثیری بر سنجش سئوی سایت نگذارد. زیرا دوفالو کردن این لینک‌ها می‌تواند آن را به عنوان یک بک لینک جعلی معرفی کرده و بر سئوی سایت تاثیر منفی بگذارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز