بیمیتو یا ازکی؟

چند وقتی می‌شود که صنعت بیمه کشور هم وارد اکوسیستم استارتاپی شده است. دو تا از شناخته‌شده‌ترین این استارت‌آپ‌های بیمه‌ای که قرار است خرید انواع بیمه‌ را برای مردم در دسترس‌تر کنند، دو پلتفرم بیمیتو و ازکی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی ازکی، بیمیتو و ازکی در واقع یک پلتفرم مقایسه و خرید محصولات بیمه‌ای هستند. در این چندین سالی که از حضور استارت‌اپ‌ها در صنعت بیمه کشور می‌گذرد هم، تقریبا همه‌جا دو نام بیمیتو و ازکی برای مقایسه و خرید آنلاین بیمه شنیده می‌شوند.

اما در پاییز ۱۴۰۰ این دو استارت‌آپ بیمه‌ای تغییر و تصمیم بزرگ خود را اعلان کردند. درواقع مدیران و بنیان‌گذاران این دو مجموعه تصمیم گرفتند بعد از حدود دو سال فعالیت مشترک و به‌قول خودشان هم‌صدایی، حالا یک‌صدا شوند.

آریاک سفر

یک‌صدایی ازکی و بیمتو چگونه کلید خورد؟

هم ازکی و هم بیمیتو هردو هدف‌شان از ابتدا دیجیتالیزه کردن صنعت بیمه بود. ازکی از سال 1397 و بیمیتو از سال 1395 تمام سعی‌شان را کردند تا امکان انتخاب و خرید آگاهانه بیمه را فراهم کنند. از انتهای سال 1398 هم این دو مجموعه با یکدیگر ادغام شدند، اما از آن موقع تا پاییز 1400 همچنان با دو نام تجاری بیمیتو و ازکی کارشان را ادامه دادند.

همکاری و همراهی در این مدت هم باعث شد این مجموعه‌ها بزرگتر از قبل شده و به‌نوعی به بزرگترین شرکت خرید آنلاین بیمه‌ کشور تبدیل شوند. ادغام بیمیتو و ازکی باعث شد تا سهم 80 درصدی از بازار بیمه آنلاین کشور در اختیار این مجموعه واحد قرار بگیرد. یک کار بزرگ که با کمک ۲۰۰ پرسنل انجام شده است.

البته هر مجموعه پیش از ادغام حدود ۶۰ نفر نیرو داشت. ولی ادغام باعث شد در انتهای سال 99 مجموع تعداد نیروهای آن‌ها به بالای 200 نفر برسد. در حقیقت می‌توان گفت که ادغام بیمیتو و ازکی باعث اشتغال‌زایی هم شده و کمک کرد تا در مدتی کم تعدادی جوان تحصیل‌کرده و بامهارت جذب بازار کار شوند.

و بالاخره در پاییز 1400 این دو برند که سال‌هاست در حوزه مقایسه و خرید آنلاین بیمه هم‌صدا بودند، یک‌صدا شدند و ازین به بعد فقط با نام “ازکی” به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

علت انتخاب نام ازکی چیست؟

دو برند بیمیتو و ازکی دیگر با یک نام مشترک یعنی ازکی فعالیت می‌کنند. پس مشتری‌ها و مخاطبان از این به‌ بعد فقط و فقط نام ازکی را در تبلیغات این مجموعه‌ها می‌بینند. این یعنی تمرکز حداکثری روی بازاریابی. بعلاوه ازکی و بیمیتو با یک‌صدا شدن با یکدیگر، بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغات را با سازمان صدا و سیما بسته است. پخش تیزرهای تبلیغاتی کوتاه اما سرگرم‌کننده و جذاب ازکی از تلویزیون توانست در عرض چند ماه این برند را به میلیون‌ها نفر معرفی کرد.

مهمترین هدف و رسالت بیمیتو و ازکی فراهم کردن خرید آگاهانه و مقایسه در خرید بوده و هست. مخصوصا اینکه حوزه بیمه با توجه به تنوع محصولاتش و تعداد بالای شرکت‌های بیمه‌ای نیاز به مقایسه‌های تخصصی‌تری دارد که احتمالا برای خریدارها گیج‌کننده است.

البته که مدیران ازکی می‌گویند از همان ابتدا یک رویای بزرگ‌تر را هم در سر داشتند و می‌خواهند در آینده‌ای نزدیک به یک سوپر اگریگیتور (Super Aggregator) تبدیل شوند.

یکی شدن بیمیتو و ازکی، مسیر تحقق رویای فراهم کردن مقایسه و خرید انواع کالاها از بلیت هواپیما و قطار گرفته تا کالاهای دیگر را راحت‌تر می‌کند. دیگر فقط مصرف‌کنندگان یا مشتریان بیمه کاربران ازکی نیستند. بلکه نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای هم می‌توانند از پلتفرم ازکی استفاده ‌کنند

در حقیقت  Azki.com به پلتفرمی برای مقایسه و خرید آنلاین محصولات و خدمات مختلف تبدیل شده است.

یکی شدن بیمتو و ازکی یعنی باید خبرها و موفقیت‌های هیجان انگیزتر و بزرگتری هم از این مجموعه به گوش ما برسد. پس باید گوش به زنگ باشیم.

مرتبط با : ازکیبیمیتو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز