بیمه زندگی خاورمیانه، نخستین شرکت بیمه تخصصی زندگی کشور

بیمه زندگی

همه ما در طول زندگی با آسیب هایی مواجه شدیم که دوست داشتیم شخصی هزینه این آسیب ها را برای ما جبران کند. بیمه همان گزینه جبران آسیب ها است.

به گزارش کاماپرس، بسته به اینکه چه چیزی را بیمه کرده‌ باشید، شرکت بیمه به شما پول می‌دهد تا هزینه‌های ایجاد‌شده را پرداخت کنید. برای مثال اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود و آن را در برابر دزدی بیمه کرده‌ باشید، می‌توانید از شرکت بیمه‌تان بخواهید که با توجه به قرارداد، هزینه‌ی خرید یک لپ‌تاپ جدید را به شما پرداخت کند.

 ارائه محصولات متناسب با نیاز جامعه

مهدی نوروزی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در این خصوص با بیان اینکه  این شرکت به عنوان نخستین شرکت بیمه تخصصی زندگی کشور از بهمن ۹۵ وارد عرصه بیمه‌گری کشور شده است، یادآورشد: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه توانسته در این مدت با ارائه روش‌های نوین فروش و عرضه بیمه، سهم بیمه زندگی را در سبد خانوارهای ایرانی افزایش دهد و گامی ‌برای توسعه این بیمه در کشور بردارد.

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس شرکت‌های تخصصی کمک به ارائه محصولات بهتر متناسب با نیاز جامعه بوده است، گفت:بی‌تردید این تخصص‌گرایی باعث خواهد شد شرکت‌های بیمه، نیازسنجی‌ مناسبی از جامعه داشته باشند و محصولات مناسب‌تری را ارائه و وارد بازار کنند که این مهم می‌تواند اقبال برای خرید بیمه‌نامه‌های عمروزندگی را در کشور افزایش دهد.

آریاک سفر

این مسوول بیمه معتقد است: به دلیل اینکه شرکت‌های جنرال موظف به پوشش بیمه‌های رایج در صنعت بیمه هستند، این موضوع باعث شده،‌ بیمه‌های عمر و زندگی تاحدی مورد غفلت واقع شوند و در‌سبد پرتفوی شرکت‌های بیمه جایگاه چندان قابل قبولی نداشته باشند.

 موانع رشد بیمه‌های عمر در کشور چیست؟

نوروزی با اشاره به این موضوع که دلایل مختلفی در بروز این شرایط دخیل بوده است، اما دراین بین موضوع فرهنگ‌سازی نامناسب و اطلاع‌رسانی ناکافی از عوامل مهمی‌ هستند که زمینه‌ساز این شرایط شده‌اند، یادآور شد: لازم است برای توسعه این بخش و آشنایی هرچه بیشتر مردم با مزایای بیمه؛ در بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اقدامات ویژه‌تری صورت گیرد.

وی البته درعین حال مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم را از دیگر عوامل مهم در پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور به ویژه در بیمه‌های عمر عنوان کرد و افزود: رشد بیمه‌های زندگی به شکل مستقیم به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم ارتباط دارد. به این شکل که هرچه مشکلات اقتصادی کمتر باشد، رشد این بیمه در کشور هم تندتر خواهد شد و اقبال برای خرید افزایش خواهد یافت.

 رشد قابل توجه فروش بیمه‌های‌ عمر خاورمیانه

وی با بیان اینکه این هدفی است که ما در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در پیش گرفته‌ایم، گفت: دراین مدت توانستیم ۷ محصول بیمه‌ای در حوزه عمر و زندگی طراحی و وارد بازار کنیم که تازه‌ترین این محصول بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی است که از سال گذشته وارد بازار بیمه‌ای کشور شد. بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی خاورمیانه، محصولی منحصر‌به‌فرد در صنعت بیمه به شمار می‌آید که  به نوعی مکمل بیمه‌های پایه است و هر فرد می‌تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه این بیمه ترکیبی از سرمایه‌گذاری و پوشش‌های بیمه‌ای است که همزمان تضمین اندوخته و تامین پوشش آتیه افراد را شامل می‌شود، یادآور شد: بیمه عمر مستمری و بازنشستگی تکمیلی به منظور پرداخت حقوق بازنشستگی در دوران کهنسالی برای افرادی که حقوق بازنشستگی دریافت نمی‌کنند، طراحی شده‌ است که در عین حال می‌تواند مکملی برای افرادی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند نیز باشد و کمبودهای ناشی از پایین بودن سطح حقوق‌های بازنشستگی نسبت به مخارج زندگی را جبران کند.

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه خاورمیانه، هر بیمه‌نامه باید منحصر به یک فرد باشد و براساس شرایط زندگی، اقتصادی، پزشکی و… به فرد فروخته شود و این موضوعی است که نقش شبکه‌های فروش را بسیار حائز اهمیت می‌کند.

انتهای پیام(دنیای اقتصاد بازنویسی شده)

مرتبط با : بیمه زندگی خاورمیانه
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز