بیمه بیکاری کرونا ؛ مقرری جاماندگان کی پرداخت می‌شود؟

به گفته مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار، پرونده افرادی که در اثر کرونا بیکار شده و بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند به سازمان مربوطه ارسال و تامین اعتبار برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا برای این عده انجام شده است.

به گزارش کاماپرس، اگر شما هم از افرادی هستید که بر اثر کرونا کسب وکار یا شغل خود را از دست داده اند می دانید که بیمه بیکاری کرونا توسط وزارت کار برای شما تعریف شده است. این مقرری مبلغ چشمگیری نیست اما به هر حال برای بیکار شدگان کرونا از هیچ بهتر است.

مقرری بیمه بیکاری کرونا تاکنون به افراد زیادی که مراحل دریافت آن را سپری کرده اند پرداخت شده اما بسیاری از متقاضیان نیز هنوز موفق به دریافت این مقرری نشده اند. مسعود بابایی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار در این زمینه توضیحاتی به روزنامه دنیای اقتصاد داده است.

به گفته وی، پایه بیمه پردازی در سه ماه ابتدایی شیوع کرونا(پایان اردیبهشت ماه) یک ماه در نظر گرفته شد. بنابراین با محاسبات انجام شده، یک میلیون و 100 هزار تومان به افراد حائز شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری، پرداخت شد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

آریاک سفر

دستور تامین اعتبار برای جاماندگان بیمه بیکاری صادر شده است

بابایی تصریح کرده است که تا پیش از شیوع کرونا کل مقرری‌بگیران کشور به صورت تجمعی ۲۴۰ هزار نفر بودند که به یک‌باره تعداد زیادی از افراد برای اخذ مقرری بیمه بیکاری ثبت درخواست کردند و درحال‌حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. این تعداد با احتساب ریزش متقاضیانی است که حائز دریافت مقرری بیمه بیکاری نبودند، اما تقاضای دریافت داشتند که پس از پالایش اطلاعاتی از سوی تامین ‌اجتماعی، از تعداد آنها کاسته شد.

سازمان تامین‌ اجتماعی از همان روزهای شیوع کرونا و براساس وظیفه ذاتی خود، پرداخت بیمه بیکاری کرونا به متقاضیان را در دستور کار قرار داد و مطابق فهرستی که وزارت کار ارسال کرده بود، وضعیت متقاضیان را بررسی و پس از تایید به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد تا جهت واریز بیمه بیکاری به خزانه تحویل شود.

این مقام مسئول در وزارت کار این را هم گفته است که البته ممکن است متقاضیانی باشند که هنوز موفق به دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده باشند، در این زمینه هم طبق آماری که رئیس گروه بیمه بیکاری امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرده،پرونده 11 هزار نفر از کسانی که به دلیل تبعات کرونا شغل خود را از دست داده و بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند به سازمان برنامه و بودجه ارسال و دستور تامین اعتبار برای پرداخت مقرری بیکاری کرونا نیز برای این عده صادر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بیمه بیکاری کرونا ؛ مقرری جاماندگان کی پرداخت می‌شود؟

  1. کارگر گفته:

    سلام شهریورماه1400 هنوزبیمه بیکاری کرونانریختن بخداگرفتاریم چه گناهی کردیم کارگرشدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز