بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا از فردا پرداخت می شود

بیمه بیکاری شاغلانی که بر اثر شیوع کرونا کار خود را از دست داده و مراحل ثبت نام در سامانه و اعلام شماره حساب را طی کرده باشند از فردا – شنبه 10 خردادماه 99 – پرداخت می شود.

به گزارش کاماپرس، پرداخت مقرری بیمه‎بیکاری به شاغلانی که بر اثر شیوع بیماری کرونا شغل و حرفه خود را از دست داده اند یکی از راهکارهای دولت و سازمان تامین اجتماعی برای جبران بخشی از هزینه های معیشتی این افراد بود اما این طرح با تاخیرهای فراوان روبرو شد به طوری که تاکنون هیچیک از افراد مشمول این طرح نتوانسته اند مبلغ بیمه‌بیکاری مقرر را دریافت کنند.

عدم تخصیص بودجه مهمترین علت پرداخت نشدن بیمه بیکاری اعلام می شد تا این که قسمتی از بودجه این طرح نیز طی هفته های گذشته تخصیص داده شد. حالا خبر رسیده است که اولین گروه از مشمولان این طرح از فردا – شنبه 10 خردادماه 99 – بیمه بیکاری خود را دریافت خواهند کرد.

بیمه‌بیکاری فقط به مشمولان بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود

شرط اصلی دریافت این بیمه این است که فرد باید مشمول قانون کار و مشمول بیمه تأمین اجتماعی باشد. پیگیری‌های مهر از وزارت کار درباره زمان واریز بیمه‌بیکاری به بیکاران مشمول، حاکی از آن است که از فردا یعنی شنبه دهم خرداد ماه، پرداخت بیمه بیکاری برای افرادی که اسفند ماه بیکار شدند آغاز می‌شود و این فرایند تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

آریاک سفر

در این باره بخوانید:

البته آن گونه که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفته از مجموع افراد متقاضی دریافت بیمه‌بیکاری اسفند سال گذشته، پس از پالایش وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی فهرست ۲۴۰ هزار نفری به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

البته آنطور که مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفته، تعداد افرادی که تاریخ بیکاری آنها اسفند ماه بوده، ۳۷۲ هزار و ۸۹۱ نفر است.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز