بیمه بیکاری بالاخره بودجه گرفت

پس از سه ماه انتظار، بالاخره با ابلاغ ریس سازمان برنامه و بودجه ۱,۲۸۶ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

به گزارش کاماپرس؛ پس از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر کسب و کارها در سراسر کشور که منجر به توقف فعالیت‌ها و تعدیل بسیاری از کارگران واحدهای تولیدی،صنعتی و خدماتی شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۳ اسفند ماه سال گذشته، سامانه بیمه بیکاری را راه‌اندازی کرد. تا از این طریق کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، شناسایی شده و به مدت سه ماه بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه بر اساس تبصره ۲ ماده ۲ قانون کار دریافت کنند و بتوانند با این بیمه بیکاری، گذران معیشت کنند.

با اینحال بودجه 5هزارمیلیارد تومانی وعده داده شده از سوی دولت برای اجرای این طرح تا به امروز تامین نشده بود و حدود600هزار ثبت نام‌کننده بیمه بیکاری در انتظار این تخصیص بودجه بودند.

حالا  مهر از قول وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داده که با ابلاغ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۱,۲۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی ازکرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.

مبنای پرداخت بیمه بیکاری

آریاک سفر

براساس گزارشها، کارگرانی که در پی شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند نیز برای استفاده از مقرری بیمه بیکاری باید مشمول قانون کار و مشمول بیمه تأمین اجتماعی باشند؛ در این صورت است که در فهرست مشمولان نهایی قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است؛مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ماه ۹۹ بوده و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز بر شرایط کرونایی کشور بستگی دارد. مشاغل پرخطر قرار است تا پایان اردیبهشت بیمه بیکاری دریافت ‌کنند و مشاغل کم‌خطر نیز تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیمه بیکاری بالاخره بودجه گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز