بیمه بیکاری ایام کرونا : 600 هزار نفر در انتظار دریافت اما بودجه نیست!

لست سکند

باوجود پیش‌بینی تسهیلات حمایتی و بیمه بیکاری برای کارگاه‌ها و کارگران آسیب دیده از کرونا تاکنون بودجه ای به این کار اختصاص نیافته و حدود 600 هزار کارگری که مراحل دریافت این بیمه را طی کرده اند، در انتظار کمک دولت هستند.

به گزارش کاماپرس؛ بنابر اعلام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اکنون حدود 600هزار بیکار شده از ایام کرونا منتظر هستند تا از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنند. اما انگار این انتظار تمامی ندارد و کارگران بیکار شده کماکان باید منتظر تخصیص بودجه دولت برای این موضوع باشند. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها از اسفندماه تعطیل شدند و کارگران زیادی شغل خود را از دست دادند. پس از آن دولت اعلام کرد که آماده است که 5هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسانی که شغلشان را از دست داده‌اند در قالب بیمه بیکاری برای مشمولان قانون کار، در نظر بگیرد. وعده‌ای که گویا هنوز به نتیجه نرسیده است.

حدود 600هزار نفر منتظر بودجه!

اینطور که مسعود بابایی ، مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه به  ایرنا گفته است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان فروردین ماه لیست ۵۹۹ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان دریافت بیمه بیکاری را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

اما به گفته او با وجود این تعداد ثبت‌نام کننده و بر اساس اعلام مسولان سازمان تامین اجتماعی، تاکنون اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور پرداخت نشده است.

راز آسمان پایتخت

در این باره بخوانید:

بیمه‌بیکاری به چند کارگر ساختمانی نرسید؟

بیمه بیکاری ؛ نارضایتی کارگران از تعلل دولت در پرداخت

بابایی وعده داده است که در صورت تخصیص اعتبار  و به محض اینکه مبلغ به حساب صندوق بیمه بیکاری واریز شود، پرداخت‌ها آغاز خواهد شد.

مبنای پرداخت حق بیمه چیست

براساس این گزارش، مبنای پرداخت بیمه‌بیکاری تا پایان فروردین ماه ۹۹ بوده و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز بر شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

همچنین مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت این را بیمه دریافت می‌کنند و مشاغل کم خطر که به دستور رییس جمهوری باید فعالیت خود را آغاز کنند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیمه بیکاری ایام کرونا : 600 هزار نفر در انتظار دریافت اما بودجه نیست!

  1. مسهوت گفته:

    از اون یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ارزی برداشتین بدینش دیگه. نکنه اون رو هم نگرفته هاپولی کرده دولت؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز