بیل گیتس 7 شرکت ساخت واکسن کرونا را تامین مالی می‌کند

بیل گیتس

بیل گیتس از تامین مالی هفت شرکت منتخب برای ساخت واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش کاماپرس، رسانه‌ها در حالی از حمایت بیل گیتس، اعجوبه دنیای تکنولوژی از هفت شرکت که به تولید واکسن کرونا مشغولند، خبر می‌دهند که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این کار وی ممکن است به هدررفت میلیاردها دلار سرمایه منجر شود.

گیتس که به تازگی از هیات‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرده، در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته که سازمان بشردوستانه وی، بنیاد گیتس، قادر خواهد بود تا سریع‌تر از دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شود.

گیتس در این زمینه می‌گوید: «از انجا که بنیاد ما تخصص عمیقی در زمینه بیماری‌های عفونی دارد، در مورد این بیماری همه‌گیر به اندازه کافی فکر کردیم و نیازهای مالی آن را تامین کردیم تا هرچه زودتر به این واکسن دست پیدا کنیم.»

وی از انتخاب 7 شرکت برتر که امکانات و ظرفیت تولید واکسن را در اختیار دارد، خبر داد و گفت: «حتی اگر در نهایت به دو شرکت نهایی برسیم، به تامین مالی هر هفت شرکت ادامه خواهیم داد تا در پایان این پروژه، قوی‌ترین واکسن را در اختیار داشته باشیم.

آریاک سفر

گیتس معتقد است: «ساخت و آزمایش همزمان ظرفیت تولید برای رسیدن به سریع‌ترین نسخه از واکسن ممکن است 18 ماه به طول بیانجامد.» وی در نشریه واشنگتن پست که اوایل هفته منتشر شد، گفت برخی از این شرکت‌های برگزیده به تجهیزات گران‌قیمت احتیاج دارند.

وی با اذعان داشتن به این که این کار به هدررفت میلیاردها دلار سرمایه منجز خواهد شد، می‌گوید: «می‌دانیم که هزینه میلیاردی این ساخت‌وسازها در نهایت گم خواهد شد، زیرا در نهایت یک گزینه انتخاب خواهد شد. اما در حالی که اقتصاد کشورها در حال از دست دادن میلیاردها دلار سرمایه است، چنین هزینه‌کردی ارزشمند است.»

گیتس اشاره کرد: «ما در بنیاد گیتس این کار را آغاز خواهیم کرد و به صورت موازی ادامه خواهیم داد، زیرا هر ماه از این پروژه برای ما بسیار حیاتی است.

گفتنیست، بیل و همسرش ملیندا گیتس، قبلاً 100 میلیون دلار برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده بودند و بنیاد گیتس نیز تعداد زیادی کیت‌های تست ابتلا به کرونا را به خانه مردم ایالت واشنگتن آمریکا ارسال کرده بود.

وی در مصاحبه خود با واشنگتن پست از دولت آمریکا درخواست کرد قوانین سختگیرانه‌تری را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در هر ایالت اعمال کند و تخمین زد که آمریکا برای مقابله با این ویروس به 10 هفته قرنطینه سراسری احتیاج خواهد داشت.

مرتبط با : مایکروسافت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز