بیرانوند از کرونا 700 هزار یورو ضرر کرد!

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک وبسایت معتبر مارکتینگ ورزشی، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم فوتبال پرسیپولیس و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان گران قیمت ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران با شیوع کرونا 700 هزار یورو از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش کاماپرس به نقل سایت ترانسفر مارکت شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران را نیز همچون اکثر قریب به اتفاق مسابقات فوتبال جهان به کما برده و این اتفاق زیان های قابل توجهی به باشگاه ها و فوتبالیست های ایرانی وارد کرده است.

بر اساس برآوردها بیشترین کاهش ارزش را در میان بازیکنان ایران، علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس تجربه کرده و ارزش وی که پیش از شیوع کرونا 3/5 میلیون یورو برآورد می شد اکنون با 700 هزار یور کاهش به 2/8 میلیون یورو رسیده است.

این برآوردها نشان می دهد سایر بازیکنان لیگ برتری ایران نیز به صورت متوسط حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. کاهش ارزش بازیکنان یکی از عوامل مهمی به شمار می رود که موجب کاهش ارزش کلی لیگ برتر ایران بر اثر شیوع کرونا شده است.

آریاک سفر

پرسپولیس و استقلال چقدر می ارزند؟

بر اساس گزارش ترانسفر مارکت، ارزش لیگ برتر ایران ۱۱۰.۹۳ میلیون یورو برآورد شده که با توجه به نرخ کنونی برابری یورو در مقابل ریال ایران، ارزش لیگ برتر کشورمان معادل ۱۹۴۱ میلیارد تومان خواهد بود. نکته جالب توجه این که این مبلغ بیش از هزینه‌هایی است که سالانه تیم‌های ایرانی برای بازیکنان خود انجام می‌دهند. در این جدول، جایگاه ارزشمندترین تیم با ۱۳.۹ میلیون یورو در اختیار تیم پرسپولیس است که چندین بازیکن آن در بین ۱۰ بازیکن ارزشمند لیگ برتر قرار گرفته‌اند.

رتبه دوم این فهرست به تیم استقلال با ۱۲.۴۳ میلیون یورو تعلق دارد که در جدول رده بندی لیگ برتر با یک بازی کمتر نسبت به رقبای صدرنشین لیگ در رده چهارم قرار دارد.

مرتبط با : پرسپولیس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز