بورس 47 هزار واحد ریزش کرد

بورس تهران امروز با ریزش کار خود را آغاز کرد و برخلاف دیروز که روند رفت و برگشتی داشت، به ریزش ادامه داد و با ریزش سنگین نیز پایان رسید.

به گزارش کاماپرس، پایان معاملات امروز بورس تهران دماسنج بازار از نیمه کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی عقب تر قرار گرفت و یک بار دیگر این احتمال قوت پیدا کرد که شاخص در روزهای باقیمانده از این هفته کف شکنی را در این کانال تجربه کند.

عقب نشینی شاخص در حالی اتفاق افتاد که امروز آخرین مهلت پذیره نویسی پالایش یکم بود و در ساعت بعد از پایان معاملات عادی بازار نیز عرضه اولیه وسپهر از دقایقی پیش آغاز شده است.

بنا به اعلام ایسنا معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با ۴۷ هزار و ۲۴۷ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۶۲۵ هزار واحد ایستاده است. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۶۱۷ واحد کاهش رقم ۴۲۲ هزار و ۸۰ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۹۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال انجام دادند.

آریاک سفر

سهام هایی که امروز لنگر شاخص شدند

در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، س‌ نفت و گاز پتروشیمی تامین، بانک ملت، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰۳ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۸۱۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۷۰۸ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال ثبت کردند.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌ گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز