بورس 10 هزار واحد رشد کرد/ تکرار داستان شروع خوب و پایان بد بازار سهام

لست سکند

رشد شاخص بورس امروز چهارشنبه 9 مهرماه در ساعت ابتدایی شروع معاملات امیدوار کننده بود اما با گذشت زمان داستان تکراری افزایش عرضه ها و فشار فروش موجب شد بورس یک روز ناامید کننده دیگر را پشت سر بگذارد.

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد 10 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز چهارشنبه 9 مهرماه کمتر کسی می تواند – با هر میزان خوش بینی – از امیدوار کننده بودن شرایط بازار امروز نسبت به روزها قبل سخن بگوید.

شاید تنها نکته قابل توجه در بازار سهام امروز این بود که شاخص به حضور در کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی رضایت نداد و به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی که دیروز از دست داده بود بازگشت.

حال سهام شرکت های کوچک خوب نیست

بنا به اعلام فرارو، شاخص بورس امروز کار خود را در محدوده یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد آغاز کرد و در یک ربع با رشد ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید. در بازار امروز ابتدا شاهد روند کاهشی ۱۳ هزار واحدی شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحد بودیم.

راز آسمان پایتخت

البته نوسانات بازار به همینجا ختم نشد و در ادامه با بازگشت روند صعودی، جمع‌آوری صف‌های فروش و تشکیل صف‌های خرید، نهایتا شاخص کل مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را پس گرفت و با رشد ۱۰ هزار و ۴۶۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۰۸ واحد رسید.

شواهد نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک حال و روز خوبی ندارند. امروز شاخص کل ۷۰ صدم درصد رشد کرد، اما شاخص هم‌وزن کاهش ۲۱ صدم درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند و نشان می‌دهد نماد‌های کوچک امروز عموما روند نزولی داشتند. همچنین امروز با وجود رشد شاخص، نیمی از بازار سرمایه در صف فروش قفل شده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۵۸۳ نماد بازار سرمایه امروز ۳۰۳ نماد یعنی ۵۲ درصد آناه صف فروش داشتند و ارزش کل صف‌های فروش به رقمی حدود پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز