بورس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید مسکن مجهز می‌شود

لست سکند

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، بورس به صندوق های سرمایه گذاری جدید مسکن مجهز می شود.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر دو صندوق سرمایه گذاری نسیم و مسکن شمال غرب در فرابورس ایران وجود دارند که بررسی ها نشان از استقبال کم سهامداران برای سرمایه گذاری در این صندوق ها دارد اما با این وجود محمود محمودزاده، معاون مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از ورود صندوق های سرمایه گذاری جدید خبر می دهد.

مسوولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند که تأمین منابع و ایجاد پروژه‌های بزرگ نیازمند منابع مالی زیاد است که یکی از این منابع صندوق زمین و مسکن است، در همین راستا، محمودزاده گوید: چند پروژه در قالب صندوق‌های زمین و مسکن آماده شده است که در حال به روز رسانی اطلاعات آنها هستیم و به زودی هم جزئیات آن منتشر خواهند شد.
او با بیان اینکه از پروژه‌های بزرگ مقیاسی که اجرا شده می‌توان به پروژه اکباتان و یا شهرک غرب اشاره کرد، اظهار می کند: پروژه‌های بزرگ نیازمند سرمایه‌های بزرگ است پس بنابراین تأمین منابع مالی به صورت عام چندین راه دارد که می‌تواند یکی از این راه‌ها ایجاد و گسترش صندوق‌های زمین و مسکن باشد.

حرکت به سمت پروژه های بزرگ مسکنی

راز آسمان پایتخت

به گزارش مهر، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از ضعف‌های بخش مسکن، نبود منابع مالی برای تولید انبوه مسکن است، اضافه می کند: تولید انبوه مسکن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و از سوی دولت هم ریل گذاری می‌شود پس باید به گونه‌ای حرکت کنیم که به سمت تولید مسکن و پروژه‌های بزرگ مقیاس حرکت کنیم.
محمودزاده در پاسخ به این پرسش که آیا بورس مسکن می‌تواند به بخش مسکن کمک کند، می گوید: آن چیزی که وزارت اقتصاد در خصوص بورس مسکن مطرح کرده آن چیزی نیست که مطرح می‌شود؛ چرا که براساس قانون، تمام دستگاه‌ها موظف هستند که اراضی مازاد خود را به فروش برسانند تا منابع لازم تأمین شود.
او ادامه می دهد: موضوعی که وزارت اقتصاد آن را دنبال می‌کند، فروش اراضی به صورت آگهی است تا در نهایت وارد بورس شود تا شفافیت عموم تری پیدا کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز