بورس با کاهش 19 هزار واحدی به تعطیلات رفت

لست سکند

بورس امروز چهارشنبه 23 مهرماه 1399 با کاهش حدود 19 هزار واحدی به کار خود پایان داد و افق پیش روی بازار سهام دوباره ابری شد.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد بورس به عنوان محتاط ترین بازار کشور از هم اکنون به استقبال نتایج انتخابات آمریکا رفته است چرا که برخلاف سایر بازارها معامله گران بورسی سرمایه و سهام خود را در برابر انتخاب هر دو نامزد آسیب پذیرتر می بینند و انتخاب بایدن حتی از ترامپ هم برای آنها حداقل در کوتاه مدت، افق بازار را  پرریسک تر می کند.

بنا به اعلام فرارو شاخص کل بورس تهران منفی بسته شد و در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه شاخص کل با کاهش ۱۸ هزار و ۹۹۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۷۹ واحد عقب‌نشینی کرد. از سوی دیگر، شاخص هم‌وزن امروز ۶۰ صدم درصد و شاخص کل ۱.۲ درصد کاهش داشت که نشان می‌دهد سهامداران شرکت‌های بزرگ امروز بیشتر از شرکت‌های کوچک ضرر کردند. نماد‌های فولاد، فملی، کگل و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و در طرف مقابل نماد‌های شپنا، تاپیکو و شتران شاخص کل را در جهت صعودی حمایت کردند، هرچند این حمایت کافی نبود.

نگاهی گذرا به وضعیت بازار امروز

راز آسمان پایتخت

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز و مقایسه آن با نقشه ابتدای بازار نشان می‌دهد در ساعات پایانی شاهد بازار متعادل‌تری بودیم. پالایشگاه امروز حجم معاملات قابل توجهی داشتند. طوری که سهام شپنا به تنهایی به اندازه چند گروه صنعت خرید و فروش شد، اما صف آن پابرجا باقی‌ماند. شتران از دیگر نمادهای سبز پالایشی بود، اما بقیه از جمله شبندر، شبریز، شسپا و شاوان با کاهش نسبی قیمت روبرو شدند. در گروه محصولات شیمیایی بازار متعادلی را شاهد بودیم. تاپیکو و شیران مثبت باقی‌ ماندند و پترول و شگویا نهایتا با روند نزولی به کار خود پایان دادند. صندوق‌های ETF سهامی امروز هم ارزش واحدهای خود را از دست دادند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز