بورس با ریزش 51 هزار واحدی وارد محدوده بحرانی شد

لست سکند

بورس امروز برای دومین روز متوالی با ریزش سنگین مواجه شد و یک کانال از دست داد تا زنگ خطر فرو رفتن بورس در دور جدیدی از ریزش های متوالی به صدا درآید.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز دوشنبه 28 مهرماه ریزش دیگری در کارنامه خود ثبت کرد ولی این بار ریزش بورس سهامداران را بیش از دفعات قبل نگران کرد. علت این نگرانی این است که قیمت سهام با ریزش های قبلی به کف رسیده و کاهش قیمت هایی که امروز و دیروز رخ داد برخی سهام ها را به محدوده بسیار پرضرر می رساند.

کامنت های متعدد سهامداران نشان از نارضایتی شدید آنها از روند معاملات بازار سهام دارد و این درحالیست که مسئولان اقتصادی سکوت پیشه کرده اند.

برخی معامله گران معتقدند شایعات و زمزمه های احتمال افزیش نرخ سود سپرده بانکی در کنار پررنگ شدن احتمال پیروزی بایدن بورس را به وضعیت کنونی رسانده است.

سقوط شاخص به کانال یک میلیون و 400 هزار

راز آسمان پایتخت

به هر شکل بنا به اعلام فرارو شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸ با سقوط ۵۱ هزار و ۷۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۴۵ واحد رسید و بار دیگر مقاومت ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد. امروز شاخص کل ۳.۴۲ درصد کاهش پیدا کرد که رقم قابل توجهی به نظر میرسد.

عقب‌نشینی ۱.۴۱ درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد در خیلی از نماد‌های کوچک قانون حجم مبنا به کمک سهامداران آمده و با توجه به کم بودن حجم معاملات، تغییر چندانی در قیمت پایانی سهام ایجاد نشده است. در بازار امروز نماد‌های فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، شپنا، کگل و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند. چشم خیلی از سهامداران امروز به نماد‌های خودرو، شپنا و وبملت دوخته شده بود. طوری که این نماد‌ها در صدر فهرست نماد‌های پربیننده قرار گرفتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز