بودجه موردنیاز برای خرید خانه در شرق تهران

لست سکند

براساس آمار، شرق تهران محدوده‌ای پرمعامله از لحاظ مسکن به شمار می‌آید زیرا خانه‌های این محدوده تهران، مخصوصا در قسمت جنوب شرقی به سبب کوچک متراژ بودن آن مورداستقبال قرار می‌گیرد ولی همچنان نمی‌توان با نقدینگی کمتر از یک میلیاردتومان آپارتمانی در این منطقه خریداری کرد. اما بودجه موردنیاز برای خرید خانه در شرق تهران چه میزان است؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، محدوده شرق تهران شامل مناطق 4، 8، 14 و 15 می‌شود که بیشترین معامله‌ها در محله‌های تهرانپارس شرقی و افسریه انجام می‌شود و به طور کلی این 4 منطقه 25 درصد معاملات مناطق 16 گانه شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین گفتنی است که منطقه 4 بیشترین معاملات را در میان مناطق شرقی دارد.

بررسی‎ها نشانگر آن است که با بودجه 700 میلیون تومان در سال گذشته امکان خرید آپارتمان وجود داشت در حالی‌که امسال، فایلی با این شرایط بسیار سخت گیر می‌آید. در ادامه سعی شده قیمت هر متر خانه در محدوده شرق تهران به ترتیب قیمت بررسی شود.

قیمت هر متر خانه در شرق تهران چقدر است؟

آپارتمانی 47 متری در طبقه اول با قدمت 7 سال که در محله اتابک واقع شده و دارای پارکینگ و آسانسور است، هر متر آن 23 میلیون تومان قیمت دارد. خانه‌ای 50 متری در طبقه چهارم بدون هیچ امکاناتی که 9 سال از قدمت آن می‌گذر در محله مسعودیه با قیمت هر متر 25 میلیون تومان ارائه شده است.

راز آسمان پایتخت

خانه‌ای 57 متری در طبقه اول واقع در محله مشیریه با سن بنا 14 سال همراه با پارکینیگ، انباری و آسانسور 28 میلیون تومان آگهی شده است. آپارتمانی 57 متری با سن بنا 10 سال در طبقه دوم همراه با پارکینگ و انباری در محله آهنگ همچنین آپارتمانی 54 متری در افسریه با سن بنا 7 سال در طبقه سوم همراه با پارکینگ 29 میلیون تومان به ازای هر متر قیمت دارند.

خریدار خانه‌ای 60 متری با قدمت 12 سال در محل استخر که دارای انباری است و طبقه دوم قرار دارد باید به ازای هر متر 35 میلیون تومان بپردازد.

خانه‌ای 3ساله با متراژ 53 متر در تهرانپارس شرقی و خانه‌ای با قدمت 13 سال با متراژ 52 متری در نارمک که هر دو در طبقه دوم واقع شده‌اند و دارای امکاناتی همچون پارکینگ، انباری و آسانسور هستند به ترتیب به قیمت متری 50 میلیون تومان و 51 میلیون تومان به فروش می‌رسند. البته خانه‌ای 45 متری در مجیدیه با قیمت هر متر 52 میلیون تومان ارائه شده که این فایل 2 سال قدمت دارد، در طبقه اول واقع شده و دارای انباری و آسانسور است.

آپارتمانی 50 متری با سن بنا 8 سال در تهرانپارس غربی که پارکینگ، انباری و آسانسور دارد همچنین در طبقه اول واقع شده متری 61 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نرخ افزایش قیمت خانه در شرق تهران طی یک سال گذشته

گفتنی است بر اساس بررسی‌های انجام شده طی یکسال گذشته تا کنون قیمت مسکن در منطقه 4 حدود 39 درصد، در منطقه 14 حدود 49 درصد، در منطقه 15 حدود 54 درصد و در منطقه 8 حدود 44 درصد افزایش نرخ داشته است که با این حساب بیشترین افزایش قیمت مکسن طی یکسال گذشته در منطقه 15 رخ داده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز