بوئینگ زیر تیغ انتقادات سقوط های مهلک هوایی

طبق اعلام شبکه امنیت هوایی، سوانح مهلک هواپیمایی در سال 2019 جان283 نفر را گرفته و اکثر اکثر کشته شدگان در حادثه هواپیمایی اتیوپی بودند که این موضوع عملکرد شرکت بوئینگ را زیر سوال برده است.

 

به گزارش کاماپرس به نقل از بلومبرگ،  سانحه هواپیمایی اتیوپی، دومین سقوط بویینگ 737 مکس در ماه می 2019 بود، ضمن آن که حادثه اکتبر سال  2018 هواپیمایی اندونزی که باعث جان باختن 189 نفر شد نیز با همین مدل هواپیما رخ داد .این رویدادها امنیت هوایی را زیر ذره بین برد و باعث انتقاد بر عملکرد بویینگ، سازمان هوایی فدرال و شرکت های هواپیمایی‌ شد.

سال قبل در آمریکای شمالی 11 سانحه اتفاق افتاد که 5 مورد آنها در ارتفاعات آلسکا و کانادا اتفاق افتاد. اگرچه پیشرفت‌هایی از جانب امنیت پروازهای کانادا و ایالات متحده آمریکا صورت گرفته اما این مناطق همچنان باعث نگرانی هستند. در مقایسه با سال 2018 که یک سانحه در همین منطقه به وقوع پیسوت و 3 سانحه ای که در سال 2017 شاهد آن بودیم اما همچنان طبق شمار کلی این سوانح، سال 2019 تابه حال سومین سال ایمن هوایی بوده است.

آریاک سفر

به گفته سازمان هلندی شبکه امنیت هوایی، سوانح هوایی بطور میانگین در 5 سال گذشته 14 سانحه و 480 مرگ و میر به جا گذاشته است. ارقام سال گذشته نشان می‌دهد که در برابر هر 2 میلیون پرواز، یک پرواز مرگ آفرین بوده است. بررسی های این سازمان همچنان این اصل را مورد تاکید قرار می دهد که امنیت هواپیماهای غیرنظامی برای حمل 14 یا تعداد بیشتری مسافر تضمین شده‌ است.

این مطالعات بر روی مسافران هواپیماها، مهمانداران و هرکسی روی زمین که بخاطر سوانح هوایی جان خود را از دست داده، انجام گرفته است. هواپیماهایی مورد مطالعه قرار گرفته اند که بیشترین میزان استفاده در شرکت های هواپیمایی سراسر جهان  را داشته اند. این تصادفات شامل تصادفات به وقوع پیوسته برای هواپیماها و بالگردهای نظامی، پروازهای آموزشی، پروازهای خصوصی، هواپیماهای باری و بالگردها نبوده است.

مرتبط با : بوئینگ
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز