بهترین گوشی ‌های 5G تا ۱۰ میلیون تومان

گوشی موبایل-کاماپرس
لست سکند

تا سال‌های اخیر، تکنولوژی نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه به علت قیمت بالاتر قطعات موردنیاز، تنها در گوشی‌های پرچمدار، بالارده و گران‌قیمت وجود داشت؛ اما حالا با تکامل تکنولوژی و پشتیبانی همه چیپست‌های پردازنده‌های گوشی‌ها از 5G، شاهد حضور آن در گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌ده نیز هستیم.

بااینکه نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه هنوز به‌طور رسمی در ایران توسط اپراتورها ارائه نشده، و فقط دکل‌های آن در مرکز برخی کلان‌شهرها وجود دارد، اما داشتن آخرین فناوری‌ها و به‌روز بودن، خواسته‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

کاماپرس در ادامه به معرفی بهترین و پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند 5G می‌پردازد؛

شیائومی Poco X4 Pro 5G

این گوشی ۲۰۵ گرمی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ و ۸ گیگی در صدر فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود. قیمت پوکو ایکس ۴ پرو نیز از هفت میلیون و نیم تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نسبت به ظرفیت و رنگ متفاوت است. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی آن از نوع Super AMOLED بوده و از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. تراشه آمریکایی Snapdragon 695 مسئول پردازش این دستگاه بوده و طبق ادعای شیائومی، مناسب بازی است. این گوشی دارای ۳ حسگر دوربین نیز است که حسگر اصلی آن رزولوشن ۱۹۸ مگاپیکسلی دارد. حسگر اثر انگشت روی لبه گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ صفر تا صد در ۴۱ دقیقه از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

شیائومی Poco X4 Pro 5G-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی آ ۳۳ سامسونگ نیز با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ و ۸ گیگابایت رم، در این لیست جای می‌گیرد. نسخه ۶ گیگی حدود هشت میلیون تومان و نسخه ۸ گیگی حدود ۹ میلیون تومان قیمت دارد و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گلبهی فروخته می‌شود. این گوشی نمایشگر Super AMOLED ۶٫۴ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز، تراشه ساخت سامسونگ اگزینوس ۱۲۸۰ هشت هسته‌ای، پشتیبانی از کارت حافظه، بلندگوهای استریو و باتری لیتیوم‌پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از اندروید ۱۲ بهره می‌گیرد. همچنین دارای چهار ماژول دوربین ۴۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی است. در جعبه این گوشی، سری شارژر وجود ندارد؛ ولی تبدیل USB Type-C به USB موجود است.

سامسونگ گلکسی A33 5G-کاماپرس

شیائومی 11 Lite 5G NE

شیائومی ۱۱ لایت، نسخه کم‌قیمت‌تر سری ۱۱ است که حالا از فناوری 5G نیز بهره می‌برد. قیمت این گوشی در بازار حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. این گوشی ۱۵۸ گرم وزن داشته و از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی AMOLED استفاده می‌کند. پردازش این گوشی بر دوش پردازنده آمریکایی اسنپ‌دراگون 778G است و دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی است. ۳ ماژول دوربین ۶۴، ۸ و ۵ مگاپیکسلی در این گوشی به‌کاررفته و باتری آن از نوع لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت است. این گوشی نیز از کارت حافظه پشتیبانی کرده و از اندروید ۱۱ بهره می‌گیرد. شیائومی ۱۱ لایت 5G NE در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود.

شیائومی 11 Lite 5G NE-کاماپرس

شیائومی Redmi Note 11 pro 5G

این گوشی ۲۰۲ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگ رم در رنگ‌های سفید، آبی و خاکستری با قیمت هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی، از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی Super AMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و پردازنده اسنپ‌دارگون ۶۹۵ هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. دوربین‌های سه‌گانه این گوشی ۱۰۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند. باتری این گوشی از نوع لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی بهره می‌گیرد. این گوشی از رابط کاربری MIUI 13 اندروید ۱۱ استفاده کرده و دارای بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت روی لبه است.

شیائومی Redmi Note 11 pro 5G-کاماپرس

سامسونگ گلکسی A22 5G

گلکسی ام ۲۲ فایوجی با سه رنگ آبی، سبز و قهوه‌ای و قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی این گوشی از نوع TFT بوده و نرخ به‌روزرسانی آن ۱۲۰ هرتز است. ۱۹۸ گرم وزن دارد و تراشه سامسونگ اگزینوس ۱۲۸۰ هشت هسته‌ای مسئولیت پردازش فعالیت‌های این گوشی را بر عهده دارد. سامسونگ چهار ماژول دوربین برای این گوشی استفاده کرده که به ترتیب ۵۰، ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستند. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت روی لبه، کارت حافظه و اندروید ۱۲ بهره می‌برد و باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. همچنین حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت و رم آن ۶ گیگابایت است.

سامسونگ گلکسی A22 5G-کاماپرس

نویسنده:مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز