بهترین کتاب کمک درسی نهم چه کمکی به دانش‌آموز می‌کند؟

آخرین پایه مقطع متوسطه اول، پایه نهم است که بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر بیشتر دانش‌آموزان علاوه بر بهترین کتاب های کمک درسی نهم ، به دنبال راه‌هایی می‌گردند که بتوانند در آزمون‌های نهایی و ورودی قبول شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما تنها خرید کتاب های کمک درسی نهم ، برای گذراندن این پایه کافی نیست، بلکه جزئیات دیگری هستند که در ادامه این مطلب به آن‌ها پرداخته می‌شود. در نهایت هم بهترین کتاب تیزهوشان نهم معرفی خواهد شد.

چرا پایه نهم مهم است؟

پایه نهم، آخرین پایه مقطع متوسطه اول است. آخرین پایه‌ها در هر مقطعی همیشه مهم تلقی می‌شوند، چراکه زمان آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به یک مقطع جدید هستند. قابل توجه است که آزمون‌های ترم دوم پایه نهم به صورت نهایی و کشوری برگزار می‌شود و معدل آن تاثیرگذار است. همچنین در پایان سال پایه نهم، دانش‌اموزان باید انتخاب رشته کنند و مسیر تحصیلی خود را به گونه دیگری، ادامه دهند. علاوه بر این‌ها، پس از پایان پایه نهم، باید مدرسه دانش‌اموزان تغییر یابد. این تغییر مدرسه، با آزمون‌های ورودی مدارس خاص همراه است. اما سوال بیشتر دانش‌اموزان این است که در این هنگام، چگونه باید درس بخوانیم تا به موفقیت برسیم؟

هدف خود را تعیین کنید

پیش از انجام هر کاری، بهتر است هدف از انجام آن مشخص شود. اگر دانش‎آموزان با هدف خود به خوبی آشنا باشند، برای رسیدن به آن تلاش بیشتری انجام می‌دهند. در غیر این صورت، ممکن است مسیر را به بیراهه بروند. پس لازم است در ابتدا بدانیم هدف از درس خواندن چیست؛ قبولی در آزمون تیزهوشان؟ یا بهترین نمره در آزمون‌های نهایی؟ اگر هدف مشخص باشد، انتخاب کتاب‌های کمک درسی نیز راحت‌تر می‌شود چون هرکدام برای اهداف خاصی تدوین می‌شوند. برخی کتاب‌های تستی مخصوص آزمون‌های ورودی هستند و با نام کتاب های تیزهوشان نهم شناخته می‌شوند. مثل کتاب کتاب ۲۰ آزمون مولتی کمپلکس هوش و استعداد مهروماه. برخی دیگر اما درسنامه‌هایی برای یادگیری کتاب درسی دارند. کتاب پرسمان گاج از این دسته از کتاب‌ها به شمار می‌رود.

آریاک سفر

تنظیم برنامه مطالعاتی

تنظیم برنامه مطالعاتی کمک می‌کند تا عادات مطالعاتی ایجاد شوند. اگر زمان انجام تکالیف یا زمان انجام کارهای شخصی مشخص باشند، دیگر نگرانی بابت تاخیر یا از دست دادن وقت پیش نمی‌آید. حتی می‌توان با برنامه‌ریزی، برخی زمان‌های خالی را به تست‌زنی اختصاص داد تا قبولی در مدارس خاص تضمینی شود.

شکل‌دهی عادات مطالعاتی

شیوه مطالعه هر درسی متفاوت است. قطعا آنگونه که درس ریاضی مطالعه می‌شود نمی‌توان فارسی را آموخت. پیشنهاد می‌شود برای بهبود کیفیت مطالعه، برای هر درس یادداشت‌ها و خلاصه‌نویسی‌هایی جداگانه تهیه شود. این کمک می‌کند که برای مرور دیگر نیاز نباشد کتاب از ابتدا مرور شود، بلکه تنها با خواندن خلاصه‌ها می‌توان مطالب را به یادآورد. همچنین توصیه می‌شوند که دانش‌آموزان از انباشت تکالیف درسی جلوگیری کنند، به طوری که تکالیف را در زمان مقرر انجام داده و به بعد موکول نکنند.

بهبود مهارت تست‌زنی

بسیاری از دانش‌آموزان هنگام آزمون‌های تستی با مشکل کمبود وقت مواجه می‌شوند. اما باید بدانند این موضوع به آگاهی و دانش آن‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به مهارت‌های تست زنی است. یادگیری مدیریت زمان به موفقیت در آزمون‌های ورودی کمک می‌کند. برای این کار می‌توان به صورت امتحانی از کتاب های کمک درسی نهم استفاده کرد. این کتاب‌ها از سایت کتابانه قابل خریداری هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز