بهترین کتاب کمک درسی اول دبستان

اول دبستان، همیشه به عنوان پررنگ‌ترین پایه تحصیلی یاد می‌شود. این اولین پایه تحصیلی است که در آن، دانش‌آموزان با کتاب‌های درسی آشنا می‌شوند و بنابراین باید بهترین کتاب کار اول دبستان برایشان انتخاب شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهم‌ترین هدف پایه اول ابتدایی، شناخت حروف، کلمات و اعداد، کشف و پرورش استعدادها و کمک به شکل‌گیری شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان است. آموزش صحیح دانش‌آموزان اول ابتدایی عملی دشوار و نیازمند تخصص‌های ویژه است، به این دلیل که پایه و اساس آموزش سال‌های تحصیلی بعد را شکل می‌دهد.

اما دسترسی به این اهداف، تنها با کتاب‌های رسمی اول دبستان به آسانی نیست. بلکه مخصوصا با رواج آموزش غیرحضوری و درگیری بیشتر خانواده با آموزش دانش‌آموزان، کتاب‌های کمک درسی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. البته اگر کتاب کمک درسی یک کتاب معتبر و مناسب باشد!

برخی کتاب‌های کمک درسی صرفا در جهت سود شخصی ناشران تولید می‌شوند و هیچ بازدهی برای دانش‌آموز ندارند. برخی دیگر نیز مطابق شرایط تحصیلی دانش‌آموز نیستند. در ادامه ملاک‎های کلی انتخاب بهترین کتاب کار اول دبستان برای دانش‌آموزان قابل مشاهده است.

آریاک سفر

1. کتاب باید متناسب با سطح دانش‌آموزان باشد

سطح دانش‌اموزان در هر درس با درس دیگر متفاوت است. بهترین کتاب کار اول دبستان ، کتابی نیست که با طرح سوالات و تمرین‌های دشوار، دانش‌آموز را به چالش بکشند. بلکه یک کتاب کار خوب، کتابی است که ضعف‌های دانش‌آموز را بهبود ببخشد.

2. متد آموزشی یکسان با معلم

در خرید کتاب کار اول دبستان انتخاب می‌شود باید روش یکسانی با روش تدریس معلم داشته باشد. حتی اینکه برای اکثر دروس در دوران ابتدایی یک معلم واحد انتخاب می‌شود هم به همین علت است. وحدت ساختار اهمیت دارد و بهترین کتاب کار اول دبستان ، کتابی است که نه‌تنها روش معلم را زیر سوال نبرد بلکه همسو با آن باشد.

3. ترتیب دروس همسو با کتاب درسی باشد

کتاب کمک آموزشی که فصل‌بندی‌اش متفاوت با کتاب درسی باشد، به جای کمک و بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی، بیشتر دانش‌اموزان را دچار سردرگمی می‌کند. خرید کتاب کار اول دبستان معتبر، همسو با کتاب درسی است.

4. کتاب مصور برای اول دبستانی‌ها

سن کودکان کلاس اول ابتدایی کم است. آن‌ها به تازگی از دوران مهدکودک و پیش دبستانی وارد دنیای مدرسه شده اند. از این رو بهترین کتاب کمک درسی اول دبستان کتابی است که عکس‌ها و نقاشی‌های آن علاوه بر اینکه برای دانش‌آموز جذابیت دارند، مفاهیم را در ذهن او تثبیت کنند.

در ادامه بهترین کتاب‌های کمک درسی اول دبستان معرفی خواهند شد؛

بهترین کتاب کمک درسی اول دبستان؛ ریاضی، فارسی و املا

ریاضی: خیلی سبز

کتاب کار ریاضی اول دبستان خیلی سبز اثر فرشته عبدی، علاوه بر درس‌نامه‌های کاربردی کتاب درسی و مثال‌های آموزشی، شامل خلاصه مطالب و نکات مهم کلیدی کتاب ریاضی اول دبستان است. ارائه‌ تمرین‌ها و سؤالات متنوع به‌صورت جای خالی، جورچین و استفاده از تصاویر جذاب و رنگی از ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌رود.

فارسی: کلاغ سپید

در درس فارسی نیز، کتاب شاهکار فارسی اول دبستان کلاغ سپید همسو با اهداف آموزشی و منطبق با سرفصل‌های کتاب فارسی اول دبستان ارائه شده است. تمرینات گوناگون کتاب نظیر کلمه‌سازی، وصل کردنی، متن‌خوانی و… موجب افزایش مهارت، دقت و تمرکز دانش‌آموز می‌شود که در این اثر عشرت بالغ و طاهره نقی نژادیان وجود دارد.

املا: قدیانی

همچنین کتاب دیکته شب کلاس اولی‌ها قدیانی تالیف اشرف کریمی از جدیدترین کتاب‌های کمک‌درسی اول ابتدایی است که همسو با اهداف آموزشی و دایره واژگان آموخته‌شده‌ی کتاب «بخوانیم و بنویسیم» طراحی شده است. کتاب شامل دیکته و تمرین‌هایی برای تقویت املانویسی و سنجش آموخته‌های دانش‌آموز است.

این کتاب‌ها را همراه با دیگر بهترین کتاب‌ها برای مقاطع تحصیلی و دروس متنوع می‌توان از سایت کتابانه خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز